Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Oxhälja, strumpor och langos.

    ·  Vardag, Älskade dagar
Hej och godkväll kära ni. Söndagen börjar gå emot sitt slut och jag har precis gjort iordning ett väldigt spännande inlägg här på bloggen som kommer ut imorgon kl 9 så gå in och kika här då vettja!
 
Idag åkte vi till en stor marknad vid namnet oxhälja som vi besöker varje år. Jag älskar marknader och även om det finns så himla mycket skit som säljs så är det väldigt mysigt och gå runt och kika, äta något gott och kanske hitta något som man är ute efter. I vårat fall STRUMPOR!
 
Nu kanske ni tänker, vadå strumpor? åker ni dit för att handla strumpor? Jaa, det gör vi faktiskt haha (iallafall en av anledningarna). Det finns alltid ett eller flera stånd där som säljer vanliga ankelhöga strumpor där man får ta 14-15 par för 100 kronor och det är så himla smidigt tycker jag! Strumpor är liksom en sak som jag hatar att köpa annars men eftersom vi alltid köper 14 par en gång per år behöver jag liksom aldrig köpa några annars. Det är billigt och men får mycket för pengarna och det handlar som sagt egentligen inte om att strumpor skulle vara dyrt att köpa annars utan mer bara väldigt bekvämt att inte behöva handla mer under året haha.
 
Så det köpte vi, jag tog mest vita och några svarta då det brukar vara standardstrumpor liksom.
 
Det andra som är ett måste för mig när vi går på denna marknad är att köpa langos, och för er som aldrig ätit eller sett hur en langos ser ut så titta bilden nedanför.
 
DET ÄR SÅ GOTT! Jag vet inte varför jag tycker om det så mycket men mmm så gott. Den innehåller friterat bröd? gräddfil, vitlök, skinka, rödlök och ost. gott gott gott!
 
Dessutom köper vi alltid hem lite marknadsnougat ifrån ett stånd som heter tommy och ingalills karameller tror jag. Dem är bäst och har varit i flera år om ni frågar mig!
 
Snart blir det läggdags och sen väntar en ny jobbvecka! Imorgon jobbar jag endast morgonen och sen ska jag hem och tvätta och träna.
 
Hoppas ni haft en fin helg puss!



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR