Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

sista dagarna

:    ·
Ååh vill inte ha denna rubrik egentligen men det är ju sant. Nu ska vi sova näst sista natten här i thailand för sen börjar en låååång resa hem och vårt flyg lyfter på söndag natt thailändsk tid.

Har inte varit aktiv här senaste veckan då ja inte haft tid. Men kan säga att allt är underbart här och jag vill inte hem haha. Älskade semester varför går det så fort för?? Men det positiva är att vi bokar resa hit på en gång när vi kommer hem o december igen.

Pusss

third trip

:    ·
Hellooo. Än en gång ligger vi och slappar på hotellrummet. Vi har varit och kollat på solnedgången så här får en en liten bild som är tagen från systemkameran.

Inte den bästa då det var molnigt men vad gör det när det är så vackert ändå!

Idag har vi legat på stranden och tagit oss en liten promenad. Solen är så himla varm och det märktes när vi kom hem igen och hade duschat. Ajaj min kropp. Nu har jag bränt mig rejält även om jag använt solskyddsfaktor 30. Så nu kan inte jag vara ute i solen på några dagar haha...

Igår gjorde vi vår tredje dagtripp och denna gång åkte vi runt i phangna området så som jamesbond island tillexempel.

Första stoppet var för att se icecream cave och varför namnet är pga att där inne fanns det som stora stenar formade som glassar. Dem glittrade även men har inga bilder på mobilen tyvärr.

Andra stoppet: batcave där det skulle vara fladdermöss men såg massa apor istället. Detta såg vi från båten.

Tredje stoppet var höjdpunkten på dagen. Att då åka kanot på såkallade Hong island.

Hade gärna åkt kanot längre än vad vi fick göra. Det var mysigt men väldigt mycket folk.

fjärde stoppet: också en höjdpunkt på dagen var jamesbond island. Ni vet det där "berget/ön" mitt i vattnet hehe. Här får ni några bilder. Fler finns på kameran.

Femte stoppet: vi åkte till en flytande stad där det bodde runt 1700 personer. I denna stad bor det enbart personer med muslimsk religion. Det var coolt att se deras lilla skola o deras moské som vi såg på längre håll.

Sjätte  stoppet: vårat sista stopp var en fin Strand som kallas för ao maan wonderland. Där solade vi och badade. Bara tog det lugnt och sen hemfärd!

Denna trip var väldigt bra tycker jag. Inte för lång tid med speedboat och inte för mycket saker att göra heller vilket är skönt då det blir för jobbigt att springa på massa saker i grupper osv. Det enda som jag hade velat ha mer av var att åka kanot. Hade helst av allt åkt kanot i flera timmar på massa olika ställen, in i olika laguner osv. Nu åkte vi bara i en halvtimme.

Puss och kraaam och vill ni se mer av instagram bilder från oss och thailand. Kolla in taggen: #resamedizzadavid

second daytrip

:    ·
God eftermiddag ifrån oss! Idag har vi bara tagit det lugnt efter den hektiska dagen igår hehe.

Legat i poolen på taket och ätit god mat! Nu är david och åker runt lite med hans kompis och jag ska strax gå ner till en salong nedanför vårt hotell och unna mig lite egentid hihi.

Okej vad gjorde vi igår? Och kvällen innan..

Kvällen innan igår var vi på bangla road. Vi festade med davids kompis osv. De var roligt men aldelles för mycket buckets haha.. och för er som inte vad det är, man beställer in en hink med drink istället för flera glas. Billigare så!

Gick upp efter 3 timmar sömn och åkte på en daytrip till några öar. Det var inte en rolig resa tyvärr. Att åka bakfull i en speedboat med massa folk och bli sjösjuk som pricken över iet. Det var tufft! Men väldigt vackert måste jag säga så själva resan och öarna var det inget fel på men sjösjukan... här kommer lite bilder!
Maya bay var det första stället vi stannade på. Snacka om vacker vit sand!

Sen phi phi och här har vi viking cave.

Sen fick vi se pileh lagoon.

Sen stannade vi för att äta buffé på tonsai bay men eftersom va var så sjösjuk fick jag inte i mig något. Tog ett bad här och det var behövligt då värmen var som varmast nu.

Vi fick se monkey beach där vi kastade bananer till dem. Synd att vi inte fick gå ur båten där då vi såg andra som gjorde ..

Sista ön khai island var jätte mysig! Väldigt liten ö då man kunde gå från ena sidan till andra men vacker. Har ingen bild på mobilen där så ni får se min första måltid för dagen istället haha. Älskar majs! Där snorklade vi också men mitt snorkelsett vi köpt på morgonen var trasig såå hade ingen sån där sak att andas i haha.

Men dagen var bra ändå! Vi hade ju supertur med det fina vädret. Sol hela dagen! Det har det varit här idag också. Men har bränt mig ganska mycket så får vara försiktig! Förhoppningsvis ska vi boka en till tripp till jamesbond island o lite till för att åka kanot imorgon!

andra stoppet + första daytrippen

:    ·
Hej hej! Igår på eftermiddagen landade vi på vårt andra stopp på vår semester. Denna gång i phuket! Från flygplatsen åkte vi med en galen taxichaufför till katabeach. Och med galen menar jag såhär: tänk er att ni sitter hemma med ett xbox och spelar gta, ni har snuten efter er och kör inte "lagligt" (vad nu är lagligt i thailand hehe) kör förbi på sidorna av vägen osv. Det var en resa för sig kan ja säga haha!
När vi kom fram gick vi upp till vårt hotellrum som var så mysigt och fint. En liten balkong, superfin toalett och går man en trappa upp utanför vår hotelldörr, ja då hittar man the rooftop på finare språk.. med 4 små poolar! Underbart!

Vi gick runt och kikade både på katabeach självaste strand och alla smågator runt omkring. Tog oss även ett kvällsdopp i en av poolarna. Vi förbokade också en trip som vi gjorde idag!

Vad var trippen då? Vi åkte till något som heter khaolak. Ett ställe som ligger innan phuket. Alltså på fastlandet om jag fattat det rätt hehe. Har tagit massvis med bilder på både mobilen, vatte kameran och systemisen. Ni får dock bara se några få ifrån mobilen så länge. Vi åkte på en daytrip med en guid och andra människor. Vi skulle hinna med mycket på den tiden vi hade nämligen lite föt mycket om man frågar mig då de blev lite stressigt på vissa ställen.

de första vi gjorde var att besöka bron som är till phuket. En kärleksbro som har en vacker men hemsk historia bakom sig. Där kan man önska saker om kärlek och lägga en tanke till sina nära och kära.

andra stoppen, se på ett typ av skölpaddereservat där de tar hand om dem osv. Några krokodiler också.

tredje stoppet, se på ett vattenfall men de var väll ingen höjdare direkt då de var så litet så litet men nu har ja sett ett iallafall!

Fjärde stoppet var en höjdare! Här fick vi åka flotte gjort av bambu! Supermysigt verkligen!

Femte stoppet, också en höjdpunk på dagen: rida på elefanter och även bada med dem om man ville! Så stora djur alltså! Jag badade inte med dem men det gjorde david och det ska bli så kul att visa er alla bilder när vi kommer hem osv! Här kommer några få på oss med selfiepinnen i högsta hugg!

Sjätte stoppet blev på ett minizoo som inte var sådär Jätte intressant. Det var också ett litet reservat för djuren som de tar hand om. Matade några söta apor och såg tre sovande björnar och någon påfågel.

Sjunde stoppet, ett ganska roligt stopp då vi besökte något som kallas för monkey cave. Det är apor som bor vid en grotta och i grottan fanns det som tempel med stora buddafigurer osv. Har ganska roliga filmer och bilder även på detta ställe när vi matade fria apor som hoppade upp på david. Väldigt giriga apor måste ja säga. Roffade åt sig banander och nötter väldigt snabbt av oss hihi. Men kul var det eftersom de krafsade oss på benen, tog nötterna i ett nafs och är man inte uppmärksam tar de även hela påsen med nötterna som de gjorde för mig haha!

Det var allt vi hann med innan en resa hem på lite mer än 2h skulle påbörjas.

Nu är klockan mycket och imorgon har vi inget planerat så säger godnatt här ifrån oss! Puss

en sorgsen dag.

:    ·
Hej hej. Vi ligger just nu på hotellrummet och ska snart åka till ett köpcenter här i pattaya. Det är verkligen för varmt för att vara utomhus. Satt på stranden imorse men sen runt ett gick vi upp.

Tänkte ge er lite bilder från två dagar sen då vi tog en långpromenad På morgonen vid stranden. Blev 15km sammanlagt.

Fick tråkigt nog ett samtal från familjen att min farmor hade gått bort denna dag. Det är jobbigt att vara så långt ifrån familjen när sånt här händer men jag får försöka tänka på annat när vi är här nere. Kommer verkligen sakna dig farmor och det gör så ont att höra att du inte längre finns kvar hos oss..

Igår var vi på stranden ganska länge och sen på kvällen gick vi runt på olika barer och jag tog en fotmassage. Så fruktansvärt duktiga är dem! Det kostade mig ca 50kr att ta en fotmassage och då masserar de hela benen också samt trycker och knäcker ryggen på slutet. Allt detta i en timme.

Det älskar jag också med thailand, att man bara kan gå runt på gatorna och känner man sig trött eller så så går man bara in på en salong och tar massage. Finns alla typer av massage så som aromatherapi, oil massage, thai massage, osv.

Nu ska vi åka iväg! Hörs senare!

nyår och årsdag

:    ·
Hej och godkväll från thailand. Vi ska strax sova , är så himla trött. Tror det har med värmen o göra då vi är ute hela dagarna.

Igår firade vi in nyår med svensk nyårssupè på vårt hotell som bestod av Räkcoctail, oxfilé med potatisgrateng och någon glass till efterätt. Måste dock säga att jag blev besviken på maten.. men men. Sen kolladr vi på alla raketer ifrån vår balkong och somnade runt 1. En lugn nyår men huvudsaken är att jag får fira in den med mitt  hjärta!

Har dock inga bilder att ge er nu då allt är på vår andra kamera som ni får se när bi kommer hem!

Idag den första januari så firar jag och mitt hjärta 3 år tillsammans! Vi tog oss en lång strandpromenad imorse efter frukosten och kollade lite. Vi hittade en nattmarknad som vi gick till för några timmar sen. Hittade lite saker för inga pengar alls typ och är supernöjd! Det här åt vi också. Endast 7kr.

På dagen låg vi ett bra tag på stranden också. Super mysigt!

Och efter nattmarknaden åt vi vitlöksbröd som smakade underbart!