Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

kära hatade cardio

:    ·  Träning/Inspo
jag körde endast kondition idag på gymmet efter en pwodrink. 22 min cyckling20 min crosstrainer11 min hiit på bandetallt blev ca 1h strax blir det att tvätta.. yeyy. haha

2 lediga dagar

:    ·  Mat och gottigheter, Älskade dagar
välkommen lediga onsdag. känner mig utvilad efter att få sova hur länge jag vilm igår och idag vilket känns så skönt efter 8 dagars jobb i den varmaste hettan denna sommar bjudit på. imorgon blir det två dagar jobb igen och sedan ledig helgen vilket ska bli så skönt! i mån kväll efter sista jobbdagen så gick vi ner för att ta en cider och en stor pizza var. åååh så gott! igår sov vi till halv 2 och bara tog det lugnt. Badade på kvällen när solen var lite svagare och det var så skönt i vattnet! inte alls kallt. klickade i allt som jag även skulle beställa ifrån marykay igår som ska skickas iväg idag. blir mycket saker till mig själv denna gång! :) snart gymmet!

sommar outfit

:    ·  Mina outfits
detta hade jag på mig under jobbet i helgen hos mamma. nytt linne som jag köpte i göteborg och ett par råsnygga jeansshorts som jag beställt på någon utländsk hemsida för ca 2 år sedan. älskar dessa två!

morning run done

:    ·  Träning/Inspo
kom nyss hem efter en pw/springtur idag igen. bara älskar att kicka igång dagarna med svett! dock sätter tröttheten in lite för ofta :/ men denna vecks har jag bestämt mig för att kötta! har ätit frukost som bestod av proteingröt med chokladfudge smak toppat med bär och äppelmos. det var något nytt men gottit.har fixat mig också och ska strax till bussen mot jobbet för ännu en dag. dag 2/8 innan någon dags vila.

svett och sol..

..är ingen bra kombo märkte jag imorse haha. bestämde mig för att gå upp i tid imorse och tog mig en pw/spring tur i drt vackra vädret. OM det var varmt men också så skönt. körde intervaller blandat med snabb gång i ca 1h. provade mitt nya pre-workout pulver vilket gjorde susen när det kommer till förbränningen! visar er märket senare som jag fick av mitt hjärta.när jag kom hem provade jag göra banan pannkakor med davids choklad fudge protein. gott men jävligt fula blev dem haha. hälften brända...ikväll ska vi ut och fiska som vi gjort 3 dagar i rad. så mysigt och kul! hög puls or whaaat!?

träningssugen

:    ·  Mat och gottigheter, Träning/Inspo
igår var jag riktigt träningssugen men eftersom klockan var mycket när jag ville träna igår så bestämde vi för att gymma idag istället. så nu sitter jag här med frukost intagen och en celsius som gärna får göra mig lite piggare hihi. sista semesterdagen innan den 26 december och när man lägger upp det så känns det vääääääääldigt tungt innan dess haha.. men jag börjar på mån på mitt riktigta jobb för i helgen ska jag vara i butiken som jag redan skrivit :) även fira lilla gabriella som fyller hela ett år och grilla med fina vänner blir det imorgon. nu gym!

Lyx-shake

:    ·  Mat och gottigheter, New things
onsdag och vi ska strax packa ihop och åka till värmland igen. vill inte men det ska också bli skönt! hat varit alldeles för onyttig här och har tryckt i mig onyttigt varje dag. riktigt mycket! så nu när vi kommer hem får det bli nyttigt igen innan jag blir en stor boll haha! hittade två överdelar igår när vi shoppade lite för endast 199kr tillsammans. ni får se den senare.

Transformers

:    ·  Isabelle tipsar, Älskade dagar
Igår kväll gick vi ner på stan för att kolla lite och senare på kvällen blev det bio med david och hans kompisar. transformers och den var super bra! lite seg då och då men jag tyckte om den. sista dagen/natten vi är här för imorgon bär det av hemåt. saknar vår lägenhet lite faktiskt hihi. då får jag torsdag och fredag ledigt innan jobb helgen hos mamma och sedan åter tilm mitt jobb med 8 dagars pass. uuh jobbigt men pengar är pengar :)

söndags väder

:    ·  Vardag
Vaknade för ett tag sen här i Göteborg. vi bestämde oss för att stanna här tills på onsdag istället för att åka hem idag då vi trivs så här hihi. halva semestern har gått imorgon då jag endast valt att ha 2 veckor semester under sommaren. tiden går aldelles för fort dock och vill gärna ha lite mer vila haha. men på onsdag åker vi hem och passar min katt då mina föräldrat åker bort 1 vecka och till helgen ska jag jobba i mammas butik :) idag vet jag ej vad vi ska hitta på då vädret är mulet och kallt. en lite solbränd isabelle.

moon thai kitchen

:    ·  Mat och gottigheter, Älskade dagar
hej och godmorgon för oss här ifrån Göteborg! igår gick vi upp lite senare för att sedan åka ner till stan. vi gick runt lite och jag fick med mig ett par svarta jeans och en fin vit topp ifrån favvobutiken missay. därefter gick vi runt lite till och sedan mot monthai kitchen. där beställde vi god stark mat med efterrätt! älskar verkligen det stället och maten som finns. hela omgivningen är som att kliva på ett plan och hamna i självaste thailand. det gör att jag längtar dit ännu mer! här får ni två bilder från min system kamera så länge tills bilderna är inne på min dator. titta så mysigt. bild på mig david och Lukas

semestern har börjat

:    ·  Älskade dagar
tiden går så fort! redan onsdag. i måndags tog vi bilen ner till Göteborg för en vecka med sol o mys hos davids syster. god mat när vi kom och igår gjorde vi inte så mycket då det spöregnade och åskade. idag däremot har solen lyst och vi åkte iväg till stranden i någon timme för att bada. tog mitt första dopp dessutom! det var skönt och inte kallt vilket jag trodde. har tagit massa bebis bilder på lilla lukas som ni får se någon annan dag och nu väntas det mat.imorgon blir det liseberg men vi låter alla barn åka denna gång så myser vi runt i parken där vilket ska bli skönt! uppdaterar er mer när jag orkar hihi :)

Vi åker tillbaka..

till..... THAILAND!!! förra veckan bokade vi äntligen resan till thailand jag och david. denna gång är vi borta längre än vad jag någonsin varit borta vilket gör allt mycket mer spännande!
från den slutet av december och ungefär hela januari är vi borta och lever bland sol, drinkar, shopping, massor av goda maträtter, frukter i mängder, båtresor, elefanter, tigrar, alla andra möjliga djur, solnedgångar, poolar, barer, öar, snorkling, fiskning, vakna precis när man vill och lägga sig när man känner för det eller inte alls, stora marknader, tempel, massage, och massor av mer! tänk om jag inte vill tillbaka sen? när vi var i thailand sist var vi där i 2 veckor och när vi då kom hem till ett mörkt och kallt sverige så grät jag bokstavligt talat när vi klev in i vår lägenhet haha. sorligt men sant!
__________________________________________
sitter just nu och sjunger lite samtidigt som träningskläderna är på och en celsius i handen. ska iväg och gymma första dagen på min semester. david åkte iväg vid 9 för att spela golf så då får jag också vara lite hurtig ;) ikväll ska vi umgås med mina favoriter carro och linus och det blir grillning på balkongen med förhoppningsvis kvällssolen!

3 dagar till semester

:    ·  Allmänt
alltså. 3 hela dagar till semester! känns så skönt. nästa vecka åker vi till göteborg igen och är där i några dagar. sedan bara ta det lugnt tills jag börjar jobba igen. har ju inte bloggat på ca en vecka nu och hittade lite bildet på min telefon som ni kan få. två ego ifrån helgen och sedam några ifrån förra helgen då vi hälsade på mormor och en bild på god mat ifrån midsommar >

idag ska jag jobba 08-15 och till lunch blir det riktigt god mat som jag lagade igår. lax med rotfrukter och egengjord kall sås. ska berätta en rolig sak senare också! pusss