Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

My highlight collection

    ·  Isabelle tipsar, Izzas sminkningar/Marykay
Hej på er! Som rubriken lyder ska jag idag visa er min highlight kollektion då jag på kortare tid blivit väldigt väldigt besatt och har nu en del här hemma så why not visa er! :D
 
De som jag tagit kort på och som jag skulle kalla highlighter kan man ju använda som ögonskuggor också såklart och två av dem är nog till för ögonskugga egentligen men jag använder dem som highlighter då dem passar perfekt för just detta. 
 
Jag äger idag 13 st varav en är i flytande form och en är en palett med 4 st i sig, så 16st skuggor totalt. Såhär kommer en bild på allesammans!
 
 
Det är märken så som Sleek, Urban decay, makeup addiction cosmetics, inglot osv!
 
Den första jag köpte någonsin av dessa är den där vita med svart lock runt sig som ligger näst längst ner på bilden typ och den köpte jag i thailand för mindre än 5kr tror jag. Det roliga är att innan det blev så sjukt inne med highlighters var att jag använde denna varje dag i typ ett år och det syns knappt att något är taget ifrån den och den är så sjukt pigmenterad också så det skulle jag kalla ett kap!
 
Nedan ser ni mina favoriter ifrån makeup addiciton cosmetics och jag har tre olika färger vid namn från vänster: orgasmic, snow gold, mermaid beam. och första bilder är utan blixt och andra med blixt. 
 
 
Nedan ser ni en liten mer helhetsbild på dem tagna med blixt.
 
här ovan ser vi bland annat högst upp den där som jag köpte i thailand, den mindre som är vänster om den fick jag i en glossybox och den är så fin! Längst ner åt höger har vi den kända mary loumanizer från thebalm och vänster om den en mindre ögonskugga också ifrån thailand.
 
Nu till lite swatches och jag har lånat min pojkväns systers barn Isabellas arm för att 1. det är lättare att ta kort på sånthär om man får använda båda sina händer till kameran och 2. hon har mycket mörkare hy och därför syns dessa highligter mycket bättre på henne än mig och framförallt i kameran!
 
Första bilden här nedan så tog vi utan blixt och i skuggan och här ser man inte att dem glittar sådär fint men man ser hur pigmenterade dessa alla är!
 
Bild nr 2 här nedan har vi tagit i solljuset utan blixt.
 
Här har vi 3st närbilder på dem och ser ni hur fint dessa är? Kan ni nu förstå mitt enorma behov och beroende att köpa dessa? Inte?? Den absoluta favoriten som syns på bilden (den ovanför där man ser alla) är den längst åt vänster och den kommer ifrån Inglot och heter: 01. Den andra som är så himla fin är nr 6 om man räknar från vänster och det är den minsta burken med lös highlighter som jag fick ifrån en glossybox en tid tillbaka.
 
 
Sen är ju dem två längst åt höger på denna bild ovan sjukt fina och det är som sagt dem ifrån makeup addiction cosmetics som heter från vänster: mermaid beam, snow gold.
 
Jag tog även en bild på min hy för att visa er mina mörkaste highlighters och den längst ner är den flytande, ovan har vi Inglots i färgen 01. nr 3 är ifrån urban decay och sista högst upp är den färgen orgasmic ifrån make up addiciton cosmetics.
 
Så vad tycker ni om min "lilla" samling? Jag kommer troligtvis ALDRIG sluta köpa highlighters och det kommer väl sluta i att jag får använda många många armar till swatches nästa gång vi gör en till kollektion hihi ;D Vilken gillar ni bäst? Är det någon av dessa färger ni vill veta mer om, färg/pris osv så kommentera bara!
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR