Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Min vardagliga foundation

    ·  Isabelle tipsar, Izzas sminkningar/Marykay
Hellu! Eftersom ett av mina stora intressen är smink och skönhet så tänkte jag ge er tips på en bra vardaglig foundation som jag använder varje dag när jag sminkar mig! Jag har även en lite mer finare täckande foundation som jag använder till speciella tillfällen så som fester och dem gångerna när jag vill vera lite extra fin haha men idag ska ni få se den som jag använder mig utav mest!
 
Den är ifrån Max factor och heter "Face infinity all day flawless 3 in 1 foundation" och det menas att den ska vara bra som både för primer, foundation och concealer. Jag använder den dock endast som foundation för att jag tycker inte den passar för primer eller concealer.
 
Såhär ser den ut och jag har i färgen "Warm almond" Den kostar 179kr och jag köper den alltid i vanliga butiker så som Maxi, eller på lindex osv. Det som är bra med den också är att den har solskyddsfaktor 20 i sig och det är bra emot solen duuh haha. 
 
Jag vill ju alltid ha en foundation med ganska hög täckningsgrad och den här passar utmärkt till vardag och täcker väldigt bra ändå! 
 
Primer som jag använder under denna är denhär
Det är en primer ifrån Thebalm och heter "time balm face primer base visage" I thiiiink. Finns på bla cocopanda.se där jag köpte den för 228kr och visst den är lite priceeey men man får ganska mycket produkt och behöver inte ta så jättemycket varje gång. Den är såå himla bra och jag älskar den! tips tips tips!
 
En primer lägger man alltså innan man tar på sig sin foundation för att sminket ska hålla bättre under dagen. Den här täcker porer också så att man inte får "massa gropar" i ansiktet.
 
För att applicera min foundation använder jag denna borste ifrån Real techniques. Jag köpte den i ett paket som finns HÄR att köpa för 239kr tillsammans! Denna är en såkallad buffing brush och jag tycker den är lagomt stor för att användas till foundation. Jag använder liksom cirklerande rörelser när jag tar på foundation och avslutar med en sån där svamp (typ beauty blender)
Jag tar en pump och den pumpen täcker nästan halva ansiktet så kanske använder 2-3 pump av min foundation varje gång jag sminkar mig. Såhär ser även borsten ut uppifrån och även nyansen på "warm almond" Som jag har.
 
Vad har ni får vardaglig foundation rutin? Har ni några bra tips på någon mer lite täckande foundation som jag borde prova? Älskar att testa nya produkter så det skulle bara vara kul!
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR