Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Jag är med i Icaklassikern!

    ·  Isabelle tipsar
Hej på er! Idag är det tisdag och jag ska snart iväg till jobbet! Jag vaknade runt halv 9 och gick iväg till gymmet där jag körde cykel 30min och sen crosstrainer 30min.
 
Jag cyklar ganska mycket på gymmet nu för att jag är med i något som kallas icaklassikern! Jag vet inte om ni hört talas om den svenska klassikern som är typ ett döds maratonlopp om ni frågar mig haha. Man ska både springa, cykla, simma och åka skidor i dessa kända lopp så som vättenrundan, vasaloppet och sånt.
 
Ica klassikern är alla dessa loppen bara det att vi har ett helt år på oss att göra dessa loppen i nästan vår egna takt. Just nu håller cyklingen på och då är det vättenrundan vi ska köra som är 30mil! Vi har 9 veckor på oss att ta oss igenom så många mil och det jag älskar med denna utmaning är att man kan anpassa alla lopp till att köra allt på gymmet istället för oss som kanske inte vill simma fysiskt i en bassäng, eller ta skidor och åka iväg hihi.
 
Såhär ser det ut på hemsidan efter att man anmält sig.
 
Under ser ni mina resultat än så länge och jag loggar alltså hur mycket jag kört.
 
Här ovan ser ni delmomenten och först är det vättenrundan som jag kör. Sen börjar simningen och osv.
 
Jag som har svårt att sätta egna mål på mig själv tycker detta är asbra för det känns som att jag nu måste klara av allt detta och jag har faktiskt tagit mig till gymmet fler gånger på sistonde bara för att jag vet att detta måste bli gjort.
 
Det kostar 50kr att anmäla sig och man gör det på Icaklassikern.se
Man får även bra rabatter på olika saker i samband med hur långt man kommer och det är ju kul i sig. Sen kan man även vinna olika priser så som resor osv vilket också känns kul!
 
Är någon av er med och gör detta? Det är inte försent att anmäla sig då det bara gått en vecka in på cyklingen och det ska vi klara lätt eller hur? När jag är på gymmet så kör jag 30min cykling varje gång vilket blir ungefär 12km varje gång sen cyklar jag till jobbet vilket är ca 4km varje dag sammanlagt så det är ju ganska lätt att komma upp i mil med tanke på att det är 30 jäkla mil som ska genomföras haha.
 
Så om vi tar nästa lopp som är simningen. Man behöver inte gå till en simhall utan du kan köra roddmaskinen på gymmet istället och det är nog det jag kommer göra!
 
Jag tycker iallafall detta är en skitkul grej att köra!



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR