Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Green and Dusty rose color makeup

    ·  Isabelle tipsar, Izzas sminkningar/Marykay
Hej och god förmiddag en söndag som denna. Gick upp strax efter 11 och la mig här i soffan för att fixa lite bilder oså och tänkte ganska snart äta frukost. Ni ska få se min sminkning jag gjorde förra helgen då jag var ute med några tjejkompisar.
 
 
 
 
Det är en liten dusty rose/grön sminkning jag gjorde och detta var också första gången jag fick leka runt lite med min morphie brush palette! Jag tyckte att det blev snyggt och jag älskar verkligen att lägga till en färg på ögonlocket, tycker om när man får en färgklick där. Det blir en mycket mer intensiv look då! Här kommer en lista på vad jag använt mig av.
 
BAS: Ansiktskräm Marykay (den lila för oljig hud) , Foundation primer Marykay , Josie Maran argan illuminizer highlighter , Make up forever HD foundation , Concealer Marykay , Löspuder Marykay , Blottingpowder NYX för att sätta concealern (färg, light).
 
ÖGON: Eye primer Marykay , Sen är det bara ögonskuggor ifrån Morphe brushes, deras "Smokey eye palette" (35s) Kan dock inte se namnen på de ögonskugor jag använde mig av i paletten men använde nog en 3-4 ögonskuggor.
 
ÖGONBRYN: Ögonskuggan "Espresso" Från Marykay , Och Control Freak Eyebrow Gel Från NYX.
 
CONTOUR: Både en varm och kall brun färg från thailand (vet ej märket, någon kopia av naked 2 haha men fungerar så himla bra ändå!) , Rouge Från Makeup Revolution "Hot spice" Palette , Highlighter är en skimmrig ögonskugga från thailand också som ligger på både kinderna, näsryggen och tippen på näsan och på ovan läppen.
 
LÄPPAR: På bilden har jag inget just då men under kvällen använde jag mitt nya läpstift från Makeup revolution "Desprave" (det där lila läppstiftet)
 
Som ni ser häär! (förlåt för dålig bild men tog med mobilen hehe)
 
Brukar ni också lägga till en färg på ögonlocken eller kör ni mer sotat med samma färger?
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR