Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Bokat Thailand + mina tidigare resor i bilder

:    ·  Resa med David och Izza, Älskade dagar
Guud. Jag har ju inte ens skrivit det, men vi har bokat thailand igen! Vi bokade faktiskt för bara 2 veckor sen om ens det när vi kände att vi fått nog av dethär mörka, gråa, kalla, regniga (ja listan kan göras lång) landet.

Vi åker faktiskt ganska snart, och jag kan inte ens beskriva känslan! Jag älskar verkligen att ha saker att se fram emot och det får mig också att pusha mig själv lite extra i både jobbet och träningen hemma. VI åker i slutet på mars så idag när jag skriver detta är det bara 61 dagar kvar tills vi än en gång sitter på flyget mot underbara thailand.

Det blir min 5e gång jag åker dit och jag har inte tröttnat än kan jag säga. Jag skulle dock kalla mig ganska rutinerad när det kommer till allt som har med Thailand att göra och mina "måsten att göra i thailand" är inte längre så stora som dem var i början hehe. Jag är mer glad för att vi ska åka och sen tar vi det lite som det kommer. Jag vet några öar som jag vill besöka som jag ännu inte varit på men annars vill jag bara uppleva värmen, maten, alla människor, och framförallt egentid med min andre hälft! Det är bara jag och David som åker ner denna gång men vi möter upp hans pappa som vi gjort förut då han åker ner tidigare än oss.

Vi har bestämt att vi ska besöka Chiang mai som ligger högre upp i landet. Vi kommer även besöka Krabi (ao nang), Koh Lanta och flera småöar.

Eftersom jag nu varit där 4 gånger förut har jag tagit ut några bilder från varje resa som jag tänkte visa er. Det är så himla kul att bläddra igen alla tusentals bilder och filmer som jag har ifrån våra resor så här kommer några bilder!

Här är 3st bilder från min första Thailandresa och den gjorde vi 2013 tillsammans. Vi åkte iväg i 2 veckor och bodde endast i Pattaya där vi mötte Davids syster och hennes familj då de åkt ner tidigare än oss. Kommer ihåg att vi landade på julafton och eftersom thailand ligger 6 timmar före på vintern så när klockan var 15.00 då kom vi fram till vårt hotell och gick ner på stranden och åkte bananbåt, Då la jag en tanke på min familj som var i sverige, klockan var 9 på morgonen och pappa och mamma åt julfrukost med syster. Allt var så himla konstigt och jag låg liksom på stranden haha.

Andra resan gjorde vi 2015 och det är vår längsta resa tror jag. VI var borta 4 veckor om jag inte minns helt fel och jag fick besöka Phuket för första gången. Vi bodde på ett av de finaste hotellen jag bott på någonsin i 2 dagar och denna gång åkte vi ner med davids pappa igen men han åkte inte med till Phuket utan vi åkte runt själva ett tag.

3e resan gjorde vi tillsammans med Davids ena syster och hennes familj och vi var borta i slutet på december 2015 till januari nån gång 2016. Även då nere i phuket och i pattaya. Helt underbart! Vi firade även nyår och julafton.

Senaste resan var för typ exakt ett år sen 2017. Första gången vi åkte iväg med kompisar dessutom. Vi besökte också en ö vid namn Koh tao som var så jädrans vackert! Alltså vi har sett så mycket fint på denna resa och snorkat massor.

Vilka fina minnen vi skapat tillsammans. Jag är så otroligt tacksam att jag fått åka på dem här resorna och att vi snart kommer skapa ännu fler minnen. Jag känner mig hedrad som har så fina vänner, pojkvän och familj!

Nu taggar vi dem här 60 dagarna med hård träning (förutom idag då när jag mår dåligt haha) Bra kost, och mycket jobb!

Om ni vill se mer bilder på våra resor ifrån Thailand har jag en hashtag på instagram som heter: Resamedizzaochdavid

Lördagens smink

:    ·  Izzas sminkningar/Marykay
Hej på er! Idag är det måndag och jag ligger i soffan med dum magvärk. Fick gå hem ifrån jobbet imorse vilket suger men hoppas på att det bara är idag som den krånglar.

Slänger upp några bilder på min sminkning som jag gjorde i lördags men tyvärr blev bilderna inge bra men det får duga. Så jobbigt när det blir mörkt ute så fort haha, då får man inget fint ljus i bilderna.

Igår blev det pannkakoslunch hos davids farmor som var supergott och sen gjorde vi inte så mycket mer igår. Idag blir det väl inte så mycket gjort heller förutom att vi MÅSTE storhandla. Det ekar tomt i både kyl,frys och skafferi hehe..

Stekta med kärlek och mycket mycket smör hihi.

Lördag och extrajobb

:    ·  Allmänt, Vardag
Hej och godmorgon! Idag är det lördag och jag sitter på jobbet för att strax riva av ett lite längre jobbpass. Kul med extrajobb!

Senare i eftermiddag ska vi storhandla och på kvällen ska jag ut med bestie och det ska bli kul! Har inga större planer för helgen då jag troligtvis bara vill vila imorgon och typ laga matlådor till kommande vecka hihi.

Igår gjorde vi inte så mycket mer än att köpa lite fredagsmys och köpa takeaway ifrån vår favorit burgarrestaurang. Såg på talang och sen gick vi och la oss hehe.

(null)
Jag bjuder på en jobbselfie dagen till ära.

Nocco + Benpass

:    ·  Träning/Inspo, Vardag
Godmorgon Torsdag! Jag är tyvärr riktigt opepp på denna dag och ganska negativ idag vilket suger. Kände redan igår på min lediga dag att jag var ganska nere och ledsen utan någon anledning. Jobbigt att ibland jobba i uppförsbacke men jag får tänka att en annan dag blir bättre helt enkelt. Man kan ju inte ha bra dagar jämt!

Jag jobbar 09-18 idag vilket känns tungt men så fort jag kommer till jobbet kommer dagen säkert rulla på som vanligt. Får skippa gymmet idag eftersom jag fått in extra timmar på jobbet så får se nästa gång jag tränar. Kanske imorgon direkt efter jobbet om jag orkar, annars blir det ett par vilodagar framöver!

Men igår som sagt var jag ledig och drog iväg till gymmet för att köra ben. Det blev inte mitt bästa gympass men det känns i benen ändå idag så något bra måste jag gjort hehe. Provade för övrigt noccos nya bcaa smak som är hallon/citron och kan säga att det är noccos absolut godaste dryck dem skapat enligt mig! Den påminner om zooklubbor och smakar verkligen godis men ändå inte för söt utan också fräsch i smaken. SÅÅ GOTT! Synd att den inte innehåller koffein jag som gärna dricker det till gymmet.

Mitt fokus igår på passet var att köra varje övning med 100% fokus och inte ge upp efter något set som jag brukar göra ibland. Ben/rumpa är tyvärr mina pass som jag minst gillar så jag får verkligen kämpa när det kommer till dem passen.

Körde en del squats, benpress, bulgariska utfall med hopp, goodmornings med hantlar och squats med en hantel.

Har iallafall fått in 3 gympass denhär veckan vilket känns bra men inte helt bra då jag brukar få in 4-5 pass men men, får försöka få in fler pass nästa vecka helt enkelt! =)

Hoppas ni får en bra torsdag! Vi kan ju iallafall vara glada av att lönen ramlat in hehe.

Frukost, Vad jag äter och varför.

:    ·  Isabelle tipsar, Mat och gottigheter
Godmorgon! Onsdag morgon och klockan är inte allt för mycket. Somnade i tid igår och sov fram till halv 9 ungefär med undantag att jag vaknade kl 6,7, och 8 på morgonen när de plogade snö utanför oss, det dånade för tusan och skakade nästan i väggen haha!

Nu har jag nyss ätit min frukost så tänkte göra detta inlägg tillägnat för just frukost!

Alla har vi olika synpunkter vad som är bäst att äta till frukost, och vad som inte är så bra. Det är även väldigt många som INTE äter frukost alls och sen finns det människor som jag som älskar frukost och är riktigt hungrig varje morgon. Jag äter ALLTID frukost om jag inte sover fram till 12 eller nåt men det händer inte så ofta haha.

Jag har på senaste tiden funnit vad som är bäst för mig att äta till frukost och äter ungefär detsamma varje dag. Klart att jag varierar mig lite men råvarorna är ofta detsamma. Tänkte visa er lite längre ner i inlägget vad jag åt idag men först tänkte jag skriva vad för råvaror jag brukar ha till frukost.

Mina råvaror jag använder nästan varje dag till frukost är:
Naturell kvarg
Ägg
Kaviar
Husmans knäckrbröd

Tror inte jag glömt något nu. Jag försöker få i mig mycket protein till frukost så jag håller mig mätt längre och stabiliserar mitt blodsocker så att jag inte får sockerdippar som jag brukar kalla det haha.

Nedan ser ni min frukost idag.
Jag väger alltid min mat så att jag kan fylla i rätt mängd i min lifesum app som jag använder för att räkna kalorier.

Så idag blev det 2st stekta ägg, kalles randiga kaviar, 2st husman knäckebröd, 200g kvarg med funlight i, Detox te, en celsius och vatten.

Skriver även ut kalorierna här om någon skulle vara intresserad: 463 kalorier (då har jag räknat in det jag stekte äggen i också) 41g protein, 29g kolhydrater, 19g fett.

Idag blev frukosten lite mer lyxigare än vanligt då jag är ledig idag och kan sitta hemma och njuta utav den men annars brukar jag äta 2st frukostar när jag börjar jobba så tidigt på jobbet. Då brukar jag äta det här:

3-4st riskakor med philadelphia och kalkon.
200-250g naturell kvarg med frysta hallon eller utan.
0-2st kokta ägg med kaviar eller utan kaviar.

Detta delar jag upp i 2st frukostar och mängden beror lite på om jag tar ägg till äter jag mindre kvarg och riskakor, eller om jag inte äter ägg äter jag mer utav det andra.

Har ni någon eller några frukostar som fungerar för er? Jag älskar att jag hittat bra balans mellan mina frukostar som gör att jag blir pigg, stark och håller blodsockret på plats redan från början utav dagen!

Veckans planer v4.

:    ·  Vardag
Hej tisdag! Har nyss tagit en låång powernap och känner mig väldigt trött idag. Har jobbat och ska nu försöka samla energi till att gå till gymmet. Tur att jag är ledig imorgon!

Jag älskar att sitta och planera och skriva in hur min vecka kommer se ut och jag har sen flera år tillbaka använt mig utav almanacka så tog kort på denna vecka så ni får se hur en vecka kan se ut för mig.

Jag älskar designen på denna och jag beställer alltid min ifrån www.personligalmanacka.se där man kan designa sin egen helt själv eller välja ett av hemsidans teman. Har pratat mycket om dessa förut på bloggen då jag som sagt under flera års tid beställt och är alltid lika nöjd!

Så jobb och träning står på schemat nästan varje dag och det är ungefär så mina veckor ser ut annars också mer eller mindre hehe, men jag älskar att träna så det är inte så konstigt. På sidan av högra bladet skriver jag alltid en To do list för att veta vilka saker som är viktiga att hinna med för just den veckan och sedan kan jag bara bocka av dem när jag är klar med allt, perfa!

Idag blir det cardio och mage på gymmet så tagga!

Dagens träning - Rygg och Axlar

:    ·  Träning/Inspo
Nyss hemkommen från veckans första gympass och jag tänkte skriva lite vad jag körde idag. Alla övningar kändes superbra och jag kände mig stark nästan i alla övningar vilket är såå härligt! Kan dock knappt dra upp armarna nu haha så passet gjorde nog susen genom att trötta ut mina muskler hihi.

På måndagar kör jag alltid rygg och axlar och ibland lite cardio efter styrkeövningar. Såhär kan det se ut!

Uppvärmning:
Crosstrainer 10min.

Axlar:
Axelpress 3X10-12 reps.
Hantellyft åt sidan 3X8-10 reps.
Stående militärpress 3X8-10 reps.
Upprätt rodd med skivstång 3X10 reps
Axellyft med viktskiva (i mitt fall 5kg) 3X10 reps.

Rygg:
Chins med band så många jag orkar X3 set.
Latsdrag 3X10-12 reps.
Enhands hantelrodd 3X10 reps.
Sittande kabelrodd 3X8-10 reps.

Två bilder från ett tidigare gympass.

Tror jag fick med allt och mina pass brukar såklart variera så ibland kör jag andra övningar. Eftersom jag körde alla axelövningar först idag var jag tröttare när jag skulle köra ryggen så därför blev det inte riktigt så många övningar som jag brukar köra men det räckte tyckte jag.

Nu har jag druckit en proteinshake och 100g kvarg och inväntar tills jag ska äta min middag som idag kommer bestå av ett stekt ägg, 80g jasmineris, 100g nötfärsbiffar och 1 matsked lätt cremé fraische. Varför jag äter så noga och uppmätt är för att jag sen 17 oktober började gå på kostschema och körde fram till 19 december. Fick superfina resultat utan att "banta" och nu ibörjan av januari började jag körde på det igen och det fungerar hur bra som helst för mig. Såklart äter jag oftast vad jag vill under helger och försöker vara mer strikt under vardagarna.

Jag är som sagt ingen pt eller kostrådgivare själv men det här gympasset och mitt upplägg med att räkna kalorier osv fungerar bra för mig och därför ville jag dela med mig av hur ett gympass kan se ut. Tänkte skriva flera inlägg om min kost och min träning då det är en stor del av mitt liv så ni kommer få läsa mycket mer om det.

Hoppas er måndag varit toppen. Det har min varit!

Måndagspepp

:    ·  Allmänt, Vardag
Godmorgon och välkommen tillbaka! Jag har inte bloggat på huuur länge som helst men jag hat saknat att lägga upp lite inlägg på senaste tiden så nu tänkte jag börja igen!

Måndag morgon och jag är uppe före tuppen. Ska till jobbet strax och i eftermiddag behöver jag få gjort lite saker så som dammsuga, tvätta och träna så nu kör vi igång denna veckan!

(null)
Bild tagen på julafton ✌🏻

Hoppas ni får en fin måndag så uppdaterar jag er lite senare. / Isabelle