Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Bokat Thailand + mina tidigare resor i bilder

    ·  Resa med David och Izza, Älskade dagar
Guud. Jag har ju inte ens skrivit det, men vi har bokat thailand igen! Vi bokade faktiskt för bara 2 veckor sen om ens det när vi kände att vi fått nog av dethär mörka, gråa, kalla, regniga (ja listan kan göras lång) landet.
 
Vi åker faktiskt ganska snart, och jag kan inte ens beskriva känslan! Jag älskar verkligen att ha saker att se fram emot och det får mig också att pusha mig själv lite extra i både jobbet och träningen hemma. VI åker i slutet på mars så idag när jag skriver detta är det bara 61 dagar kvar tills vi än en gång sitter på flyget mot underbara thailand.
 
Det blir min 5e gång jag åker dit och jag har inte tröttnat än kan jag säga. Jag skulle dock kalla mig ganska rutinerad när det kommer till allt som har med Thailand att göra och mina "måsten att göra i thailand" är inte längre så stora som dem var i början hehe. Jag är mer glad för att vi ska åka och sen tar vi det lite som det kommer. Jag vet några öar som jag vill besöka som jag ännu inte varit på men annars vill jag bara uppleva värmen, maten, alla människor, och framförallt egentid med min andre hälft! Det är bara jag och David som åker ner denna gång men vi möter upp hans pappa som vi gjort förut då han åker ner tidigare än oss.
 
Vi har bestämt att vi ska besöka Chiang mai som ligger högre upp i landet. Vi kommer även besöka Krabi (ao nang), Koh Lanta och flera småöar.
 
Eftersom jag nu varit där 4 gånger förut har jag tagit ut några bilder från varje resa som jag tänkte visa er. Det är så himla kul att bläddra igen alla tusentals bilder och filmer som jag har ifrån våra resor så här kommer några bilder!
 
 
 
Här är 3st bilder från min första Thailandresa och den gjorde vi 2013 tillsammans. Vi åkte iväg i 2 veckor och bodde endast i Pattaya där vi mötte Davids syster och hennes familj då de åkt ner tidigare än oss. Kommer ihåg att vi landade på julafton och eftersom thailand ligger 6 timmar före på vintern så när klockan var 15.00 då kom vi fram till vårt hotell och gick ner på stranden och åkte bananbåt, Då la jag en tanke på min familj som var i sverige, klockan var 9 på morgonen och pappa och mamma åt julfrukost med syster. Allt var så himla konstigt och jag låg liksom på stranden haha.
 
 
 
Andra resan gjorde vi 2015 och det är vår längsta resa tror jag. VI var borta 4 veckor om jag inte minns helt fel och jag fick besöka Phuket för första gången. Vi bodde på ett av de finaste hotellen jag bott på någonsin i 2 dagar och denna gång åkte vi ner med davids pappa igen men han åkte inte med till Phuket utan vi åkte runt själva ett tag. 
 
 
 
3e resan gjorde vi tillsammans med Davids ena syster och hennes familj och vi var borta i slutet på december 2015 till januari nån gång 2016. Även då nere i phuket och i pattaya. Helt underbart! Vi firade även nyår och julafton.
 
 
 
 
 
Senaste resan var för typ exakt ett år sen 2017. Första gången vi åkte iväg med kompisar dessutom. Vi besökte också en ö vid namn Koh tao som var så jädrans vackert! Alltså vi har sett så mycket fint på denna resa och snorkat massor. 
 
Vilka fina minnen vi skapat tillsammans. Jag är så otroligt tacksam att jag fått åka på dem här resorna och att vi snart kommer skapa ännu fler minnen. Jag känner mig hedrad som har så fina vänner, pojkvän och familj!
 
Nu taggar vi dem här 60 dagarna med hård träning (förutom idag då när jag mår dåligt haha) Bra kost, och mycket jobb! 
 
Om ni vill se mer bilder på våra resor ifrån Thailand har jag en hashtag på instagram som heter: Resamedizzaochdavid 
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR