Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Emerald pool, spya & phuket

:    ·  Resa med David och Izza, Älskade dagar

Heeej! Svetten rinner typ och vi väntar på mat här i patong. Imorse åkte vi buss ner till Phuket ifrån krabi och de tog oss ungefär 3 timmar så inte så farligt.

Vi har checkat in på ett stort fint hotell vid namn baan laimai hotel som ligger precis vid stranden men kan visa bilder på deg senare.

I torsdags gjorde vi en tripp där vi besökte först en varmvattenskälla som var ett litet vattenfall men de var väldigt för överbefolkat så vi badade aldrig där. Därefter åkte vi till en till vattenkälla mitt i skogen som heter emerald pool. De var jättemysigt O bada där. De är sötvatten och helt klart blott vatten!

När detta var klart avslutade vi med 1 mils paddlande kanot. De var jättefint men jag började bli dålig typ halvvägs. Var uttorkad och dum som jag är drack jag typ inge vatten på dagen så när vi kom i land mådde jag så dåligt att jag trodde ja skulle svimma. Fick nog en migränattack samt uttorkning på samma gång som slutade i spya O riktigt dåligt mående. Men efter lite vila på hotellet, en dusch, en Treo, och sen en resorb så mådde jag prima!

Här nere får ni några bilder från den dagen. Ha en fin helg puss!

Solbränd och ao nang

:    ·  Resa med David och Izza, Älskade dagar

Hej på er! Skrev senast i lördags såg jag. Tiden går så fort här nere alltså. Sitter just nu i skrivande stund och får fotmassage. Jätteskönt verkligen! Har nog hitills på resan tagit 3 fotmassage, en skrubb, och en aloeveramassage + manikyr och pedikyr haha O de har gått en vecka sen vi kom hit idag. Men de är ju så skönt och så billigt så man måste passa på!

Idag är det onsdag och det regnade lite förut men nu har det spruckit upp lite. Jag hade hoppats på att de skulle vara mulet så att jag kunde följa med till tiger templet och dess viewpoint men när solen är framme kan jag inte vara ute just nu. Har fått konstiga soleksem/bränna på större delar av kroppen så det sticks rejält i kroppen om jag typ badar eller sitter minsta lilla i solen fast jag smörjt in mig med solskyddsfaktor 50!!

Det är bättre idag än igår och jag har hållet mig inne än så länge hela dagen så de var därför jag valde att inte följa med på dagens äventyr. Har fått salva ifrån Apoteket dessutom så hopps på att jag kan njuta av de äventyr vi ska göra imorgon. För imorgon ska vi besöka hotsprings, emeralpool och paddla kajak vilket ska bli superkul!!

Vi har även lämnat lilla ön Koh Tao och är just nu i delen krabi i ao nang. Här har jag aldrig varit förut men det är hur mysigt och bra som helst. Resan ifrån Koh Tao var riktigt jobbigt och en hel dags resande tog de för att ta sig hit därifrån men de var det värt!

Som ni ser på bilderna är det lite blandat så om ni har någon fråga så kommentera! Vi fick btw en liten kompis på vår balkong igår som vi matade med majskex.

Slänger in lite bilder från några dagar tillbaka.

Snorkling runt öar

:    ·  Resa med David och Izza, Älskade dagar

Hej och godmorgon! Klockan är lite över 11 här och jag har redan hunnit med att träna och sen avnjutit en god frukost. Duschat och nu ska vi snart gå ner till stranden! Är lite bränd idag så får försöka hålla mig i skuggan om det går.

Igår var det en fantastisk dag! Jag och Frida började dagen med träning vid stranden och det kändes sååå bra! Svetten rann och de har jag saknat haha! Sen frukost som var helt underbar. Runt 12 hyrde vi en longtailboat och åkte runt till flera småöar runt kohtao där de skulle vara bra att snorkla. De kan jag verkligen säga att de var det! Såå mycket fiskar O de var så himla kul O få se. Sista ön gick vi i land på och där gick vi upp massor av trappor för att komma till deras viewpoint. Ascoolt men jädrar vilken jobbig väg upp haha. De var det dock värt!

På kvällen åkte vi åter igen in till centrum och där käkade vi, drack några drinkar och sen avslutade vi dagen med fotmassage och jag tog även en pedikyr. 500bath för mina saker vilket är strax över 100lappen för ca 1,5timmes uppvaktning. De är inte fy skam de!

Vi får se vad den här dagen har att erbjuda. De står enligt prognos att de ska regna senare idag så vi får se. Puss!

Framme i Thailand - Koh tao

:    ·  Resa med David och Izza, Älskade dagar

Hej på er! Ett tag sen jag uppdaterade er så jag tänkte göra det nu!

I måndags natt började vår resa till Thailand och vi kom fram till Thailand Bangkok på onsdag morgon. Då checkade vi in på ett hotell och eftersom vi var tröttna och hade rejäl jetlag så gick och handla lite nödvändigt, kollade lite köpcenter och jag och David köpte en till resväska eftersom vi åkte ner med bara en. Sen tvärsomnade vi strax efter 8 på kvällen.

På torsdag morgon (idag alltså) flög vi till Koh samui och sen tog vi en båt till ön Koh Tao. Här är vi nu och har checkat in på ett superfint hotell/resort. Vi kom dock hit ganska sent på dagen så vi tog ett dopp i havet och sen åkte vi in till "centrum" där tog jag en skrubb för hela kroppen men de jag inte visste var att de smörjde in mig i någon gul sörja som både luktade och kändes väldigt äcklig.. dessutom färgades jag halvt gul på kroppen och jag har försökt duscha bort de men allt försvinner inte haha. Herregud, lite kul var de iallafall! Skrubben där emot kommer göra nytta eftersom färgen man får sätter sig bättre och ja kommer inte flagna så lätt som tur är.

Klockan närmar sig 12 slaget på natten och vi ska sova strax. Klockan ringer 08.00 imorgon då ska jag och Frida ner till stranden och köra ett träningspass. Åh så underbart! Har saknat att svettas O träna nu haha.

Sen får vi se vad dagen har att erbjuda! Vi ska kolla om vi kan hyra en longtailboat och åka runt till de olika öarna här omkring.

Nedan ser ni lite bilder som jag knäppt än så länge på vår resa. Puss!

Proteinglass och hög resfeber

:    ·  Mat och gottigheter, Vardag
Hej och godkväll på er! Har inte bloggat på två dagar men har jobbat ganska mycket och igår när jag kom hem ifrån jobbet var jag så himla trött så de vi gjorde var att äta ute på harrys vilket var gottit och sen hem för att bara ta det lugnt. Jag provade kläder i flera timmar kändes de som hemma för att veta vad jag ska ta med mig och nu har jag äntligen hittat och planerat allt och lagt fram alla kläder! Somnade runt 1 i natt och vaknade 11 idag av alarm, gud vet hur långt jag hade kunna sovit annars hehe.

Idag söndag har vi tvättat massa kläder, städat lägenheten och jag har börjat lägga fram allt som ska med. Vad som ska med vad gäller solskyddsfaktor, mediciner, pass och allt sånt där viktigt tråkigt hihi. Lite senare idag eller imorgon ska jag ta fram resväskan och börja lägga i allt.

Om bara ett litet tag ska vi åka till mina föräldrar för att äta god mat och säga hejdå till dem och sen hoppas jag på att få somna tidigt idag. Ska ju upp vid 04.00 imorgon och jobba en svänga innan jag ska hem, fortsätta packa och fixa, handla och träna och sen vila upp mig innan kvällen då våra vänner kommer hem till oss som också ska med till thailand då vi ska äta gott och vänta tills vår buss går på natten mot arlanda. NAJS!

Btw, denhär glassen är nog den godaste glass över lag som jag smakat någonsin! Jag kan till o med känna att den är godare än ben&jerry's. Det bästa med den är att den är betydligt nyttigare och innehåller runt 200 kalorier per burk vilket inte alls är mycket! Äta med gott samvete, ja tack!

Den är i smaken salted carmel och jag LOVAR er, den smakar verkligen sådär gott kolaaktigt med typ havssalt på. Åh så gott! Kommer sakna denna i thailand hihi.

i torsdags körde jag 60min crosstrainer för att jag kände för ett rktigt cardiopass. Om de inte hade varit för att jag fick ont under fötterna när man står sådär länge så hade jag nog kunna kört en halvtimme till. tjohooo!

guud ändå, resfeberns nivå är höööög på mig och jag är nervös och excited på samma gång! Om bara ca 40 timmar sitter vi på planeeeet. PUSS

Städa + rensa hyllan

:    ·  Vardag
I tisdags när jag var ledig tog jag tag i en sak som jag dragit på länge länge och det var att städa samt rensa inne på toan där vi har en hylla med massa saker på. De har sett förjävligt ut länge men nu är det gjort och nu har jag ordning på allt vilket känns så skönt!

Här ser ni förebilderna på hyllan och ja som ni ser. KAOOOS!
Såhär såg det ut när jag plockat ner allt på golvet haha...
Hade en stor påse vid sidan av mig och sen började jag rensa bort saker. Produkter som blivit gammalt eller saker som jag aldrig kommer använda osv. Fyllde hela påsen och såhär ser det ut efter.

Betydligt finare men visst, jag kan erkänna att jag har väldigt mycket saker kvar men jag är ju medlem i Glossybox och då får man mycket hudvårdsprodukter varje månad och flera saker har jag använt slut på men vissa saker har jag kvar i så håller på att använda upp allt.
I de två små lådorna som ni ser under har jag åt vänster rengörningsprodukter för ansiktet och i korgen till höger har jag dag och nattkrämer, ögonkrämer och serum samt ansiktsmasker. Känns så skönt att kunna se allt igen och liksom välja och vraka varje kväll när jag tar bort min smink och rengör huden. För det är väldigt viktigt att rengöra och smörja in huden. viktigt viktigt men det vet nog de flesta redan om!
På övre hyllan har vi lite dekoration samt en tre set serie ifrån marykay för händerna. Hade glömt att jag hade dessa och när man har rengjort och smörjt in händerna så är dem såå mjuka. Ska nog göra ikväll tror jag!

Det som fattas nu är en egen korg till David för ja, allt annat är mitt haha. fyfan. David har liksom en rakmaskin här men resten är mitt. Fine, toapapper och tvål och sånt är ju bådas men ändå haha.

Men visst blev det bra? Nu återstår det bara att rengöra resten av toaletten och hyllan som står i duschen nu innan vi åker så är jag nöjd sen! Om ni förresten undrar vart hyllan är ifrån så kommer den från Mio.

Post workout food efter gymmet

:    ·  Mat och gottigheter, Träning/Inspo

Hur gott ser inte dethär ut? Jag sitter just nu och käkar detta efter gymmet och det består av en caramel cashew proteinbar ifrån Barebells som jag värmt på lite så den blir så där härligt kletig samt färsk ananas och mango. SÅ JÄDRANS GOTT! btw, de är okej att slicka tallriken sen? haha

Idag körde jag 60 minuter på crosstrainern rakt av. Kände för ett cardiopass idag och så fick det bli! Nu är det bara ynka 5 dagar kvar innan vi lyfter med flygplanet och denhär dagen börjar också lida mot sitt slut. yeeyyy! Jobbade till 12 idag och gick hem och åt. Sen sov jag en timme och sen drog jag till gymmet.

Jag känner mig väldigt positiv idag och det är ju bra hehe. Har ju mina negativa dagar nu under denna diet eller vad man ska kalla det men det går bra och snart snart snaaaart får jag köpa dem där underbara goda lösgodisarna samt choklad igen. Tror dock min kropp kommer få en chock så får försöka hejda mig och inte kasta i mig allt för mycket skit på måndag haha..

Nu ska jag se Gåsmamman och chilla. Sen laga kvällsmat som kommer bestå av omelett på två ägg och lite ris. Samma blir det till lunchlåda imorgon. PUSS!