Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Dagens träning - Rygg och Axlar

    ·  Träning/Inspo
Nyss hemkommen från veckans första gympass och jag tänkte skriva lite vad jag körde idag. Alla övningar kändes superbra och jag kände mig stark nästan i alla övningar vilket är såå härligt! Kan dock knappt dra upp armarna nu haha så passet gjorde nog susen genom att trötta ut mina muskler hihi.
 
På måndagar kör jag alltid rygg och axlar och ibland lite cardio efter styrkeövningar. Såhär kan det se ut!
 
Uppvärmning:
Crosstrainer 10min.
 
Axlar: 
Axelpress 3X10-12 reps. 
Hantellyft åt sidan 3X8-10 reps.
Stående militärpress 3X8-10 reps.
Upprätt rodd med skivstång 3X10 reps
Axellyft med viktskiva (i mitt fall 5kg) 3X10 reps.
 
Rygg:
Chins med band så många jag orkar X3 set.
Latsdrag 3X10-12 reps.
Enhands hantelrodd 3X10 reps.
Sittande kabelrodd 3X8-10 reps.
 
Två bilder från ett tidigare gympass.
 
 
Tror jag fick med allt och mina pass brukar såklart variera så ibland kör jag andra övningar. Eftersom jag körde alla axelövningar först idag var jag tröttare när jag skulle köra ryggen så därför blev det inte riktigt så många övningar som jag brukar köra men det räckte tyckte jag.
 
Nu har jag druckit en proteinshake och 100g kvarg och inväntar tills jag ska äta min middag som idag kommer bestå av ett stekt ägg, 80g jasmineris, 100g nötfärsbiffar och 1 matsked lätt cremé fraische. Varför jag äter så noga och uppmätt är för att jag sen 17 oktober började gå på kostschema och körde fram till 19 december. Fick superfina resultat utan att "banta" och nu ibörjan av januari började jag körde på det igen och det fungerar hur bra som helst för mig. Såklart äter jag oftast vad jag vill under helger och försöker vara mer strikt under vardagarna.
 
Jag är som sagt ingen pt eller kostrådgivare själv men det här gympasset och mitt upplägg med att räkna kalorier osv fungerar bra för mig och därför ville jag dela med mig av hur ett gympass kan se ut. Tänkte skriva flera inlägg om min kost och min träning då det är en stor del av mitt liv så ni kommer få läsa mycket mer om det.
 
Hoppas er måndag varit toppen. Det har min varit!
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR