Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Mina resultat sen oktober 2017

    ·  Träning/Inspo
Heej! Som de flesta vet har jag hållit på att försöka ändra min kropp fram och tillbaka i flera år och jag har lyckats ett par gånger men sedan "struntat" i det och gått upp åter igen mina kilon som jag tappat och det är inte hälsosamt. Jag är en person som älskar att unna mig och tycker verkligen om både mat, chips, choklad, godis och allt där emellan haha så det är inte alla gånger lätt. Jag har aldrig varit en smal person och i vår familj och släkt har vi alltid varit medelstora skulle jag kalla det. (nu menar jag absolut inte tjocka på det sättet och det finns några i släkten som alltid varit smala men overall skulle jag säga att vår familj tycker om mycket mat och godis haha)
 
Det är väl egentligen inget fel på det men jag har som sagt i flera år strävat efter en vältränad kropp och det är svårt mina vänner.. Sen förra oktober 2017 så tog jag tag i allt igen genom att börja köra kostschema igen och det har absolut hänt grejer. Jag har alltid tränat men inte sett några resultat och jag börjar bli trött på det. Det var efter kostschemat som jag verkligen började märka skillnad på gymmet och det är jag så glad för. Det är ju faktiskt så att äter du rätt och i rätt mängder så kommer också resultatena på gymmet komma.
 
Nedanför ser ni en bild från min almanacka där jag skrivit upp ända från oktober fram till nu varje vecka hur mina mått och min vikt åndrats (med undantag från några veckor då och då) och jag klappar mig själv på axeln när jag ser vilken skillnad det är från när jag började och tills nu.
 
 
Det man kan se är att för det mesta har det gått framåt men vissa veckar har också stått stilla och så kommer det vara när man gör sånthär. För vissa veckor har jag fuskat mer än andra och det jag måste tillägga är också att under alla dessa veckor har jag unnat mig mer än 1 gång per vecka för i mitt fall skulle inte detta vara hållbart om jag inte fick göra det. För att hitta ett hållbart sätt måste man kunna få köpa sig en godispåse då och då eller en flaska vin, eller ost och kexmys hehe.
 
Om vi ska sammanfatta det vi ser på bilderna så började jag denna gång på 75kg och hade ett midjemått på 81.5cm och tittar vi på sista gången jag mätte mig vilket var i tisdags så väger jag nu 68.2kg och har ett midjemått på 74cm. skillnaden är ca 7kg i vikt och 7.5cm i midjan. Jag är inte klar än utan kommer fortsätta så långt jag känner för det. Det är ju tyvärr nu som allt bromsas mer och mer och det blir svårare att iallafall tappa vikt och det är inte mitt stora prio heller för jag vill bygga muskler och forma kroppen.
 
Sen åker vi till thailand om ca 1.5 månad och när vi är där nere kommer jag inte lägga så stor vikt på vad jag äter utan unna mig det jag vill eftersom det är semester. Jag kommer träna under resan för att jag tycker om träning men är det så att jag har gått upp några kilon när jag kommer hem så gör det inget. Huvudsaken är att jag hittat ett hållbart sätt för mig att äta och träna.
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR