Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Godaste kycklingen + tillbehören

    ·  Isabelle tipsar
Jag bara måste tipsa er om en NY favorit maträtt som jag fixade till för några dagar sen! Den var så god så att jag gjorde om den idag, och denna gång dubbelsats så att vi får fler matlådor av detta.
 
Jag är ingen riktigt "köttbits person" utan gillar mest kyckling, fisk eller nötfärs. Alltså, jag gillar inte att steka på någon oxfilé, karrebit eller nåt sånt. MEN de som kan bli tråkigt är ju att i längden är det inte gott att äta kyckling i ugn eller bara steka kycklingbröstfilé så som den är med bara lite kryddor på..
 
Köpte hem kycklinginnerfilé då den är mindre och det blir väldigt fina bitar som inte heller blir så torra! Här kommer receptet på marinaden till kycklingen som är "the main star" i recepet skulle jag säga:
 
Recept för 1400g kycklinginnerfilé: ( Det blev för oss 6st matlådor )
 
Turkisk yoghurt ca 3-4 dl beror på tycke och smak.
Mango chutney nästan hela burken, men beror också på smaktycke!
3 vitlöksklyftor
Flingsalt
Peppar
 
Det man gör är att man bara blandar ihop allt i en bunke och sen in i två st plastpåsar, låter stå över natten som jag gjort eller i någon timme om man vill laga samma dag! Steker på allt i en stekpanna och i början så blir det mycket vätska så jag sprider ut allt i pannan (bild ser ni nedan) och sen låter jag det steka ihop så att vätskan nästan är borta för då får man en fin krispig yta. Sen vänder jag och låter det stekas där också och voila, klart! SMAKAR SÅ GOTT!!
 
 
 
Såhär åt jag idag till kycklingen (140g och då är ingredienserna medräknat som man blandar kycklingen med). Egengjorda potatisklyftor i ugn(130g), broccoli(70g), 2 matskedar lätt cremefraishe, och lite gurka och tomat! Kalorimässigt: 400 kalorier varav 28g protein, 37g kolhydrater, 13g fett. Jag kan säga att jag blev riktigt riktigt mätt och är fortfarande inte hungrig 4 timmar senare + att jag tränat på det!
 
Riktig superfood mat skulle jag kalla det!
 
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR