Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Klar med andra delmomentet & cardio pass

    ·  Träning/Inspo
hej och god fredag på er alla! Härligt att helgen är igång? Själv jobbar jag lååååångpass imorgon men jag är ändå glad över att helgen har kommit! Jobbade bara några få timmar i morse och sen åkte jag hem för att sova i två timmar. Så trött haha. Tog mig iväg till gymmet runt kl 1 och körde ett riktigt riktigt tufft cardiopass. 
 
Mitt pass bestod av: 15min rodd och sen 40min hiit på springbandet. Jag kan erkänna att jag höll på att ge upp några gånger på bandet för att det var så jädrans jobbigt och så svettigt och åh fy tusan men jag gav inte upp utan tog mig igenom passet och när jag var färdig sprutade svetten om mig och jag hade bränt 560 kalorier och det är inte fy skam!
 
(bild ifrån löpbandet)
 
 
Jag är så glad att jag körde detta pass och så är jag även stolt över mig själv att jag idag körde sista 15 minuterna på rodden för att klara av det andra delmomentet i icaklassikern. Jag har ju pratat om det förut på bloggen och på söndag den 4e är det andra delmomentet slut som innebar vansbrosimmningen och i mitt fall valde jag att köra rodd på gymmet. Man skulle ta sig igenom 3000 meter och för att räkna via rodd så var varje 15 minuter 250 meter. det innebär att jag lagt ner 3 hela timmar på rodden. Nu i efterhand förstår jag inte hur fan jag orkat för det har varit en kamp varje gång men jag har ju som sagt kört 15 till 30min rodd de gångerna jag kört så jag har ju delat upp det.
 
Dessvärre missförstod jag ju denna rodd ganska länge innan för man hade 6 veckor på sig att göra detta och jag kanske började köra igång efter 2 veckor in i delmomentet. Sen första gången så körde jag 15 min och på rodden stod de att jag då kört 2500meter så jag tänkte "nemen oj, nu är jag ju typ klar med det hela redan" sen gick det en vecka innan jag gick in på hemsidan och det var då jag såg att man inte kan räkna via rodden utan man får köra 15 och varje 15min är 250meter så då fick jag lite smått paniiiiik. Så de senaste 3 veckorna har jag kämpat på med rodden varje gång jag varit på gymmet och nu är jag äntligen klaaaar!!
 
 
Nästa delmoment blir lidinöloppet vilket innebär löpning 30 km. men det börjar först 24e oktober så tagga! Är någon av er med i icaklassikern och isåfall hur har det gått för er?
 
 
Imorgon efter jobbet ska vi dessutom till oxhälja. Det är en stor marknad nära vår stad och det ska bli riktigt mysigt. Älskar att strosa runt på marknader. Köpa langos och bara kika runt!
 
Ha en superfin helg nu!
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR