Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Små inredningsdetaljer hos oss

    ·  Isabelle tipsar, New things
Hej och godkväll ifrån sängen en söndagkväll som denna. Klockan är lite efter 8 och jag ska strax göra mig klar inför natten då jag börjar jobba super duper tidigt imorgon.
 
Förra helgen så åkte vi till Ikea och lite andra butiker för att vi ville fräscha upp vårt hem lite och vi fick med oss en hel del hem så jag tänkte visa er hur vi inrett allt.
 
 
 
Jag ville verkligen göra om i vårt vardagsrumsfönster då det inte alls var så snyggt innan samt att vi skulle fixa ett litet skrivbord som david kan ha och sitta vid. Såhär ser det alltså ut i fönstret när jag gjorde om. Jag gillar det verkligen och det är så himla fint med vackra blommor! Vill köpa massvis med blommor och sätta överallt hehe.
 
Nedanför ser ni den lilla delen vi satte skrivbordet och vad som får vara på det. En enkel lampa med en grön växt och min söta ananasskål i silver! Enkelt men väldigt snyggt må jag säga.
Älskar våra ljusslingor som vi har "runt" gardinerna som hänger ner på var sin sida.
 
 
Såhär blev alltså helheten i vårt lilla hörn som vi velat göra om länge nu! Innan hade vi typ en lampa i fönstret och en ljusstake och där skrivbordet nu står stod en kista som vi förvarade skit i hehe. oh ja! Ser ni den fluffiga kudden i högra hörnet på soffan? Vi köpte två såna också och dem är så himla gosiga och mjuka!
 
Sen kommer vi till något som vi också länge velat ha men inte hittat den rätta och det är tavlan jag talar om. Vi har haft en ganska stor yta ovanför vår soffa som vi velat fylla med något men varje gång vi kikat på tavlor så har ingen riktigt fastnat för oss men när vi såg denna så sa vi båda på en gång att den ska vi ha! Den passar såååå bra och är enorm!
 

Här nedan får ni några bilder på saker vi har som inredningsdetaljer sen tidigare och det är så himla fint enligt mig!
 
Här är våra gradiner, vi har en vit bakom och en beige över, sen hänger ju dessa ljusslingor ner på dem och så har vi satt dit en varsin toffs på vardera sida.
 
 
Bredvid vår tvbänk står detta lilla bord med lite ljus och älskade elefanten som jag köpte i thailand senast vi var där. Jag är en riktig ljusmänniska och runt vintertiden bränner jag väldigt många ljus så ljusstakar,småljus osv finns det gott om här hemma.
 
Sist men inte minst får ni även sen några glimmtar på hur det ser ut på vårt hallbord eller vad man ska kalla det. Där har jag satt den där lampan jag bloggade om ganska nyss som jag beställde, lite doftljus och en spegel.
Vi har en hatthylla med krokar under och på dem krokarna har jag hängt upp ytterliggare en ljusslinga och lite rostiga nycklar samt en vit ram som står emot hallbordet lutandes för att få allt att hänga ihop.
 
Vad tycker ni? Blev det bra? Jag älskar det iallafall och längar ännu mer att få flytta in i en större lägenhet för att få inreda ännu mer för just nu är det ganska välfyllt med inredning hos oss hihi.
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR