Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

TIPS - Två bra rumpövningar

    ·  Isabelle tipsar, Träning/Inspo
I torsdags körde jag och min kompis ett rejält ben/rump pass på gymmet i nästan två timmar!? Jag vet att man inte ska köra så länge på gymmet men nu var vi ju två stycken som turades av en del maskiner och övningar så då blir det så. Jag hade iallafall igår (lördag) mycket träningsvärk och den smög sig på redan igår kväll. Men jag tycker om träningsvärk! Då vet man att man jobbat på bra!
 
Har två bilder att dela med mig utav ifrån passet som jag även vill tipsa om.
 
Den ena är en stående kickbacks övning som man tränar ett ben i taget och det är övningen ni ser på vänster om bilden. Vi körde den 8x4 reps på varje ben och började med tyngre vikter först för att sedan få gå ner i vikt om vi inte orkade.
 
Den andra övningen ser ni på höger sida av bilden och det är helt vanliga squats i smithmaskinen. Jag har väldigt svårt för squats överlag men vi filmade även denna gång och jag tyckte mina såg bra ut ändå. På bilden ser ni bakifrån. Här körde vi på samma sätt, 8x4 reps med tungt först. Squats finns ju i alla möjliga former och övningar men vi började som sagt med axelbreda squats.
 
Har ni några bra rump övningar?



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR