Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Dag 51 - ser målbilden i mitt huvud

    ·  Träning/Inspo
Hej på er! Idag är det onsdag och jag sitter som vanligt här i soffan för att tagga upp till ett gympass såhär på morgonkvisten! Jag jobbar kväll idag och då får det bli morgonträning helt enkelt.
 
Som ni ser av rubriken så står det "dag 51" ni kanske inte förstår vad jag menar? Jag skrev ju i några inlägg tillbaka att jag anmält mig till en hemsida som heter viktklubb.se där man betalar i månaden för att få vissa verktyg för att gå ner i vikt så som loggbok, man lär sig äta rätt portioner mat, man ser hur mycket kalorier man stoppar i sig, det finns bloggar som andra skriver i osv osv.
 
Nu är jag alltså inne på dag 51. Det har snart gått två hela månader på denna "resa" och jag tänkte bara skriva av mig lite angående detta. Denna resa kommer såklart fortsätta framåt tills jag når mina mål som jag satt men jag vill ändå skriva lite om den. 
 
Jag har haft många "sämre" dagar på resan dessvärre och jag har väl inte gjort mitt bästa med att säga nej till godsaker, eller att köpa godsaker men jag har ändå tagit myrsteg framåt i viktnedgången vilket jag ändå tycker är grymt bra gjort eftersom jag typ nästan levt som vanligt under dagarna och ändå inte gått upp något, snarare ner! Det är ju så jag vill kunna ha det eftersom någon dag när jag nått mitt mål måste jag ju också kunna hålla den siffran men ändå få unna mig.
 
Jag vet att jag kan bli bättre på vissa saker men jag kan ändå se en förbättring. De två senaste veckorna har jag inte varit så duktig och jag hade faktiskt inte ens vägt mig för att jag inte ville se att jag hade gått upp igen men vägde mig i lördags bara för att se och där hade jag samma vikt sen två veckor sen. Det kändes riktigt bra då!
 
Det jag blivit bättre på är att gå iväg och köra på gymmet regelbundet måste jag säga! Jag försöker träna 3 gånger i veckan, ibland blir det 4 beroende på hur jag jobbar och hur trött jag är. Sen försöker jag inte ha en sån stor relation till god mat. Det är svårt att förklara men förut så kunde jag verkligen längta till att ha lunch i 1 timme för då kunde jag äta min matlåda, gå ner och handla något godis till efterrätt och sen sitta och mumsa på det länge men nu försöker jag lägga mina raster lite kortare för att bara äta upp min matlåda för att jag är HUNGRIG och inte sugen och sen får det vara bra med det.
 
Speciellt på frukosten försöker jag bara att ta en kvart för då vet jag att jag hinner endast käka mina två kokta ägg eller två knäckebröd och sen ska jag ner och jobba igen. Då blir det inte att jag tar 3 eller 4 st mjuka bröd som jag gjorde innan.
 
Så vad har jag åstakommit i vikt och mått?
Från 77kg till 72.6. Viktminskning på: 4.4kg
midja: från 84cm till 79cm midjeminskning: 5cm
 
Jag känner mig smalare och framförallt inte lika uppblåst i magen som förr. De enda gångerna jag blir uppsvullen är ju när jag äter fel mat eller godis/chips osv som jag gör minst en gång i veckan. Jag kan till och med må illa efter att jag ätit sånt då jag antar att min mage börjar ställa om sig på vad som är bra och dåligt att få i sig.
 
Vad menar jag när jag skrev "ser målbilden i mitt huvud"?
 
Nästan varje dag tänker jag på thailand. Vi ska ju till thailand igen i februari med några vänner och det ska bli så himla kul och underbart! MEN de andra gångerna vi åkt till thailand så hade jag alltid några månader innan en bild på mig själv i mitt huvud hur jag skulle se ut, hur smal jag skulle kunna vara och åh vilka fina bilder vi skulle kunna ta men jag har liksom aldrig fullföljt det, och när det varit dags att åka har jag inte varit smal, jag har inte blivit duktig på mat osv.
 
MEN denna gång så ser jag verkligen allt så himla klart i huvudet, jag kan nästan se min egen kropp precis som jag vill att den ska se ut och nu får ni inte tro att jag ser något helt orealistiskt för det gör jag inte. Jag ser fortfarande mina lite större höfter, men en lite mindre Isabelle som inte har utåtstående mage, som inte har pluffsiga ben eller rumpa. Visst inte heller vältränade slimma ben för det tror jag kommer bli svårt men ja, en smalare kropp helt enkelt. Nu är det bara att köra på igen och jag ska kämpa! OOOM JAG SKA! HEJA MIG!
 
 
Som mina nya tights säger, ett sträck över setback, COMEBACK!!  Älskar dem!



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR