Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Sephora haul - Kat von D, Make up forever

    ·  Izzas sminkningar/Marykay, New things
Hej och godkväll fina ni! Det är söndag kväll och jobbveckan är över. Imorgon är jag ledig och då måste måste måste jag städa här hemma, jag ska träna och äta god frukost, det är mina planer inför imorgon!
 
Igår fyllde jag år, hela 22 år! Nu kan jag stanna i ålder känner jag! Nu räcker det hihi. Jag jobbade som sagt igår och efter jobbet så fick jag min present av min älskade sambo David. Vi åkte till karlstad och in på elgiganten där jag ÄNTLIGEN fick min älskade nya dator!! Det är sjukt att jag sitter med den i mitt knä nu och skriver på den just nu! Har velat ha en ny dator väldigt länge då min gamla blivit lite för gammal och lite för seg och eftersom jag sen tidigare haft macbook var den en macbook jag ville ha nu också så det fick bli en macbook air. DEN ÄR SÅÅÅ BRA!!
 
Nog om det, som rubriken lyder så ska ni få en sephora haul av mig då vi förra helgen var i göteborg och då passade jag på att unna mig lite nya saker och självklart gick jag in på sephora. Jag visste att de för en tid sen tillbaka fått in märket ifrån Kat von d och jag har hört så himla mycket bra om det så jag var bara tvungen att känna på produkterna!
 
 
Det ni ser ovanför är vad jag handlade på sephora. Från vänster en foundation ifrån Kat von D, contour palett ifrån kat von D, Ett hd löspuder ifrån Make Up Forever.
Jag älskar ju bas produkter lika mycket som jag älskar ögonskuggspaletter och jag stog och hade väldigt svårt att välja om jag skulle köpa kat von Ds ögonskuggspalett eller hennes contour palett men eftersom jag älskar att ha en fin bas så fick det bli hennes contourpalett men jag ska absolut köpa den andra paletten senare! Denna kostade 470kr tror jag och nedanför ser ni färgerna.
 
Den kommer med tre stycken ljusa skuggor och tre stycken mörka och jag älskar verkligen den mörka längst åt vänster av de mörka skuggorna och sen den ljusa skuggan i mitten högst upp. 
Jag letar typ alltid efter bra foundations med en bra täckning då jag inte föredrar så lätta foundations och då fick jag hjälp att hitta min färg i kat von Ds lock-it tattoo foundation och BAAAAAM, den sitter som ett smäck, den har hööög täckningsgrad, den är super lättarbetad på huden, och den håller seriöst HEELA DAGEN! Man behöver inte ens använda mycket utav den eftersom den täcker så himla bra. Den kostade 350kr. Och helt ärligt, visst är förpackningen to die for?
 
Det sista jag var inne och letade efter var något bra puder som verkligen kunde hålla min foundation/concealer på plats för jag har inget sånt bra puder här hemma känner jag, Gick förbi hyllan där märket make up forever fanns och provade lite av detta hd puder på handen och DAAAAAAMN, det blev så himla mjukt och pudret är verkligen så fint malet eller hur man ska förklara. Jag provade det tillsammans med min nya foundation och alltså, det ser så himla bra ut och det håller sjukt länge. Så ni som alltid velat ha ett riktigt bra lätt och fint löspuder för att sätta ert smink med så köp dethär. 350kr.
Ja vad ska jag säga. Jag är superglad över dessa produkter och även om den är lite priceeey så är det så värt kan jag känna. Längtar tills nästa gång jag besöker Göteborg så att jag kan få gå loss på lite mer saker hihi. Sephora ver inte det enda stället jag var inne på och shoppade men tänkte visa er dem sakerna i ett annat inlägg för annars blir det här så himla långt för er!
 
Ha en fin kväll! Puss. PS JAG ÄLSKAR MIN NYA DATOR OCH DESS REDIGERINGSPROGRAM FÖR BILDER hihi.
 
♡Jenny♡
Skrivet: 2016-04-04,  kl. 10:20:52 Blogg:  http://purebyme.blogg.se

Alltså åh! Vill också ha Kat von D foundationen!

Svar: Jaa den är så sjukt jäkla bra! :D
None None

♡rememberthiis.blogg.se♡
Skrivet: 2016-04-04,  kl. 10:27:07 Blogg:  http://rememberthiis.blogg.se/

Kul med nytt smink :D har också hört mycket bra om den foundationen

Svar: Jaa superkul! jaa och det bästa av allt är att den faktiskt är så bra som alla säger! Har nog aldrig testat någon bättre foundation! :)
None None




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR