Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Köttfärsröra i ett salladsblad - Recept

    ·  Isabelle tipsar, Mat och gottigheter
Hej och godkväll. Tänkte dela med mig av ett superenkelt och nyttigt recept som jag gjorde igår och det smakade så himla gott! Så här har ni det:
 
Ingredienser:
 
Nötfärs (ta så mycket som ni vill göra på)
Rivna morötter (välj själv hur många ni vill ta i, ju mer desto godare enligt mig)
En hackad rödlök
Köttbuljong (jag tog 2 st)
En burk krossade tomater (smaksatt chili)
 
Salladen:
 
Tomat
Gurka
Majs
Salladsblad
 
Gör såhär:
Fräs köttfärsen tillsammans med de rivna morötterna och en hackad rödlök. När allt är färdigt och köttfärsen är genomstekt så har du i de krossade tomaterna. och sist köttbuljongerna. (krydda som du vill efter smak) Det ska liksom inte bli en sås av det utan bara en röra av allt.
 
Skär upp tomat, gurka, och ha i majs i en skål och rör om. Lägg sedan upp stora salladsblad på en tallrik och i salladsbladet lägger du i din köttfärsblandning. ovanpå lägger du din salladsblandning och jag tog även över lite rhode islandsås på för lite mer smak.
 
Man blir mätt och håller sig länge och det är inga kolhydrater i så som pasta,ris,potatis eller något och det smakar så himla gott!
 
Visst ser det gott ut?



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR