Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

I am Cait

    ·  Isabelle tipsar, Vardag
Jag har nyss sett på premiären av serien "I am Cait" Och det handlar om Den föredetta Bruce Jenner som nu gått över till Caitlyn Jenner. Vi får alltså se hennes resa genom allt detta och första avsnittet handlade om mer att få träffa Caitlyn för första gången. Även hennes mamma och syster kommer på besök och man får se hur de känner för allt. Caitlyn hälsar även på en mamma vars barn tagit livet av sig då hen inte klarade av allt om det här med transperson eller ej.
 
Det bästa under detta avsnittet var när Caitlyns mamma berättade hur stolt hon var när "han" var liten och tog guldmedaljen och att hon då aldrig varit stoltare än då men att hon nu inser att hon visst kan vara stoltare och det är nu. Så himla vackert!!
 
Jag tycker verkligen att det ska bli så himla kul att få följa denna serie och under detta program så både skrattade jag och grät om vart annat. Jag tycker att det är så synd att människor ska bli så himla dömmande när det kommer till sånt här och att barn/ungdommar/vuxna faktiskt tar livet av sig för att de inte orkar med det mer är så fruktansvärt. Man borde få vara precis vem man vill utan att någon ska dömma en på det sättet många gör idag.
 
#Vågavaradigsjälv
 
 
Såg ni också avsnittet? Vad tyckte ni?



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR