Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

First impression och recension - Mac pro longwear concealer

    ·  Isabelle tipsar
Idag en fin lördag som denna ska jag ge er mina tankar kring min nya lilla concealer ifrån MAC som kom hem i brevlådan för lite mer än en vecka sedan och jag har använt den 3-4 gånger tror jag sen dess. (använder ju typ inget smink på vardagarna längre då jag tränar så mycket och inte riktigt orkar fixa till mig hihi)
 
 Vad är det för något och vad gör den?
 
Detta är en concealer i rinnande form och den ska hålla i upp till 15h och det ska även vara ett medium till fullt teckande matt resultat. Den är ifrån MAC vilket är ett väldigt känt såkallt "high end" sminkmärke som har lite dyrare produkter. Och för er som inte vet vad en concealer gör så är det något man använder för att tillexempel täcka mörka ringar under ögonen eller små ärr i ansiktet. Helt enkelt något som ska täcka de ställen som inte din foundation täcker.
 
Vad jag tycker om designen på produkten, storleken och priset?
 
Det är en liten flaska med svart kork och har en pumpfunktion för att få ut concealern. Den är ganska liten men det är de fleska concealerna och den innehåller 9ml så jag tycker ändå att den innehåller bra med produkt. Korken/locket är matt svart och texten på flaskan är svart också och flaskan är även genomskilnig så man ser färgen på concealern vilket jag tycker är bra! Jag tycker den är snygg! Priset på den är 175kr och jag tycket att det är ett rimligt pris faktiskt då min förra concealer ifrån marykay kostade lika mycket. Vissa kanske tycker det är mycket men jag tycker det är rimligt! Ett minus på flaskan är att den har pumpfunktionen då när jag trycker så blir de ju en pump och det kommer ut så himla mycket, skulle liksom vilja ha mer kontroll på hur mycket jag får ut för att inte slösa så mycket, och sen är det tråkigt att flaskan inte är i mjuk form så att man kan trycka ut de sista ur den när den sen kommer börja ta slut.
 
Såhär ser flaskan ut.
Håller den vad den lovar?
 
Som jag skrev ovan så har ja använt den några få gånger och täckande resultatet är jag väldigt nöjd med, den är ganska rinnig och jag trodde inte den skulle täcka något under ögonen men det gör den verkligen. Att hålla upp i 15h är svårt att avgöra då jag inte haft den på mig så länge men har har liksom inte tänkt på om den smulat sig under ögonen så jag antar att den ser väldigt bra ut i de timmar jag haft på mig. Den lägger sig lite lite i mina linjer under ögonen men det gör allt jag har där så tror inte det är concealerns fel. Jag gillar även att den är i rinnande form och inte i fast form som vissa concealer kan vara.
 
Jag tycker att det är så svårt att få resultatet på bild men här ser ni lite iallafall. Vänster om har jag utan och på höger sida med concealern på och det syns ju lite fast de lite halvdåliga bilderna.
 
Sammanfattning:
 
Jag gillar verkligen denna produkt och det är kul att jag hittat en ny concealer då jag varit fast i min andra sen två år tillbaka nu. Jag gillar att den ljusar upp under ögonen och den var väldigt lättarbetad så jag fick ut den bra runt ögonen. Den täcker väldigt bra! Inte fullt så täckande som min andra är men tillräckligt nog för att jag ska kunna använda den. Jag skulle absolut tipsa denna till de flesta då den är som sagt lätt att arbeta med och håller vad den lovar!
 
Om ni vill köpa den så finns den HÄR och kostar 175kr, Jag tog den ljusaste färgen på hemsidan som heter NC15 och den passade perfekt för min lite ljusare hudton men den passar nog andra som också är mörkare än jag då en concealer enligt mig ska vara lite ljusare.



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR