Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Tumblr and autumn inspo - Inredning

    ·  Isabelle tipsar
Det blir kallare och kallre eller hur? och mörkare och mörkare eller hur? men var bara lugn!! Idag kommer ett till inspo inlägg kring hösten för att vi ska bli lite taggade igen visst!?
 
Temat idag är "things" eller inredning runt hösten. Ja menar, om du kan inreda ditt hem lite mera höstigt så kanske du får bättre feeling för det. Vi alla har väl en perfekt höstig bild i huvudet hur hösten ska se ut och så öppnar man ytterdörren och det spöregnar ute och allt är blött och grått ute men det finns ju faktiskt de fina dagarna också, som vi hade bara för några dagar sen i helgen. Super fin dag med både sol och fågelkvitter, lite löv på marken och det var liksom allmänt fint ute. Det är lite så jag skulle vilja inreda det hemma. Skaffa lite natur inspirerade saker så som kanske lite kvistar, kottar, löv eller om man inte vill ta in sånt i hemmet kanske man kan använda sig av dem färgerna i sin inredning som att använda varma toner, guldigt, beiga färger osv.
 
Jag har en liten bild i huvudet hur jag skulle vilja göra här i hemmet så vi får se om jag tar mig tid och försöker skapa det men än så länge får jag kolla bilder och bli inspirerad på det sättet till o börja med.
 
 
Det första jag tänker på när det kommer till höstig inredning är ju såklart ljus, massvis med ljus, ljuslyktor, olika dofter som påminner om hösten och därför valde jag att lägga in en bild i collaget ovanför på ett Yankee Candle ljus i lukten Autumn leaves som passar perfekt. Du hittar det HÄR
 
Det finns såklart massvis med andra lukter som också skulle passa in så som den HÄR med namnet "Happy halloween"
 
Som jag skrev ovan just med inredning, dekorera med löv! lyktor, ljusstakar, grenar eller vad du tycker är höstigt!
 
Jag älskar hur de gjort med bilden i mitten av mitt collage. Vet dock inte riktigt hur men det går nog att googla fram ganska så snabbt. Du kan som på bilden åt högst upp till vänster sätta massa löv på ett snöre eller liknande och sen upp på väggen. Det behöver inte gå åt det hållet utan du kan ta någon vägg som du inte har något på och sätta rakt ner så att det hänger, eller varför inte hänga lite löv vid dina gardiner vid fönstret?
 
Lyktorna är också super gulligt, man kan hänga upp små burkar eller ljuslyktor vid sin gardinstång, håll i lite stenar och ett passande ljus och om du inte vill ha dem hängandes så ställ några tillsammans på ditt soffbord eller där du har plats. Och bilden längst åt höger är bara för underbar. Ta en äppellåda/trälåda, köp några pumpor och placera både i och utanför och vips så har du en liten söt höstig hörna!
 
Och har ni också svårt att finna idéer med hur ni ska pynta erat hem höstigt eller vart man kan köpa höstiga saker så googla det bara som jag alltid gör. Skriv typ "höst saker" eller "höstig inredning" eller vad som helst!
 
 
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR