Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Oro och förberedelser inför resan - Thailand

    ·  New things, Resa med David och Izza
Hej och välkommen lördag. Har legat här i soffan ända sen frukosten och de var för några timmar sen hehe. Vet inte vad jag ska hitta på idag. Finns inte så mycket att göra och jag verkar inte hitta någon att hänga med ikväll heller. David ska se på fotboll ch det är inte riktigt min grej hehe men vi får väl se! Funderar på om jag ska sätta mig och sminka mig. Känner mig ganska inspirerad och vill göra en riktigt cool look men vet inte om jag har ork till det men vi får se! Om jag gör det fotar jag det absolut som ni då får se inom snar framtid.
 
Har även haft på tvn och nyheterna hela morgonen och jag tror inte det finns någon som missat vad som hänt i Paris under gårkvällen/natten. DET ÄR SÅ HIMLA FRUKTANSVÄRT! Alltså nu menar jag inte bara de som hänt där utan vad som händer överallt just nu. Det blir bara värre och värre med allt och det känns även som om all oro och hat kommer närmare och närmare och DET är läskigt.. Jag har ont i magen för allt som händer och jag har oro över att inom en snar framtid kommer det bli ännu värre och jag vill inte vara med om detta som håller på att utvecklas.. Jag har svårt att sätta ord på hur jag riktigt känner för allt men jag är nog inte ensam om att känna både oro, ledsamhet och ilska dessutom..
 
Jag är ju inte bara orolig när jag är här hemma i vår lilla stad utan jag blir ju även orolig eftersom vi snart ska sätta oss på ett flyg och flyga långt bort ifrån det trygga vi fortfarande har kvar. Jag tror väl inte att något kommer hända men man blir som sagt orolig när man hör att flygplan sprängts i luften, att självmordsbombare skjuter och spränger ihjäl oskyldiga människor på offentliga platser. Jag försöker att inte tänka på att de kan hända även i Thailand men det är ibland svårt.
 
Nu blev det en väldigt lång text men jag kände att det var viktigt för mig att få skriva lite om det också hur jag känner just nu men de jag skulle skriva om var att vi håller ju på att förbereda oss inför vår resa till thailand och detta år finns det egentligen inte så mycket att förbereda oss mer än att veta vad vi ska packa, de viktigaste sakerna att ta med o att spara pengar hihi.
 
Men jag har letat lite på nätet idag för jag som är en väldigt blek människa behöver ju ha lite hjälp på traven när det kommer till att bygga en snygg solbränna så jag har nu beställt hem detta som ni ser nedanför.
 
Detta är kosttillskott som man tar för att skydda huden och ge den extra vitaminer för att man inte ska bli tex lika solbränd o för att bygga upp en djupare solbränna när man är ute i solen. den fungerar INTE som ett solskydd men den hjälper huden och det är precis vad jag behöver. Betakaroten innehåller den som gör att man blir brunare när man är i solen och jag åt det förra året också och jag tyckte det fungerade bra.
 
Jag beställde ifrån www.apotea.se och det kostade 159kr för ett paket med 60tabletter.
 
Jag beställde även dessa två téer och det ena är ifrån Pukka som är ett ekologiskt te och jag har alltid varit sugen på att testa ett detox te som ska föra ut alla gifter i kroppen så vi får se hur det fungerar. kostade 33kr på apotea tror jag.
Det andra téet är ifrån YogiTea och är också ett ekologiskt te och det här har jag hört ska vara så gott och det låter även väldigt gott. Det är i smaken choco och innehåller även ingefära och kanel som ska passa bra ihop stod det. 32kr för paketet.
 
Sista jag beställde var bara ett par huvudvärkstabletter som jag ska ha med mig på resan också.
(okej dessa teer ska jag väl inte ha med men jag ska dricka detox téet innan resan så att jag är "utrensad" haha)
 
LÅNGT INLÄGG JAG BER OM URSÄKT MEN JA,  SÅ KAN DE VARA! HA EN TREVLIG HELG!



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR