Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Fortsättning del 15.

    ·  Resa med David och Izza
Dag 27, 24e Januari
 
Wow, sista dagen/natten hörreni på vår senaste trip till Thailand. Det var en lång dag och vi gjorde mycket denna dag. Vi började med en trip ut på vattnet där vi åkte båt för att sedan stanna på vårt första stopp, vet inte vad man ska kalla det för men man kunde klättra upp i en byggnad som hade väääldigt många branta trappor som ni ser nedan. Det kommer verkligen bli en bildbomb i detta inlägg för vi tog såå mycket bilder haha.
 
 
 
 
Bilder på david och hans moster som var med oss. Hon bor i thailand och det var så himla kul att ha med någon som förstår allt på thailändska. Så fin bild på dem <3
Där har ni "byggnaden"
Som ni ser var det väldigt högt och vääldigt branta trappor.
 
 
Efter att vi varit där åkte vi vidare till ett stort tempel som heter "wat pho" Det är mest känt för den stoora liggande buddha statyn, och oooj vad mycket turister det var hehe.
 
 
Här ser ni Davids moster lägga guld på denna staty för att hedra och be. Man kunde även sitta framför statyn och be, lägga rosor och tända rökelser för att tillexempel ge en tanke åt sina nära och kära.
Även att slå på denna ska bringa tur om jag inte minns helt fel.
Här ser ni denna gigantiska staty som var i ett kapell om man kan kalla det så. När man skulle gå in var man tvungen att ta av sig skorna.
 
Innan man skulle gå ut fick man betala någon slant för att få en kopp med små kronor som man gick längst en vägg med och la i kronor i varje tunna. Även detta för att hedra buddha.
Så himla fina konstverk!
 
Efteråt tog vi en taxi till en marknad som heter Jatujak Market. Det är en stooooor marknad där dem har inprincip allt du kan tänka dig, men jag måste säga att det var verkligen en utmaning att gå där mitt på dagen då det var som varmast. Vi blev inte kvar så länge för det kokade seriöst på marken hehe.
 
 
Vi satte oss och åt en god skål med soppa. Alltså jag älskar dessa soppor med kött, grönsaker och starka kryddor + nudlar. Och gissa priset? Ca 20 svenska kronor.
Vi gick förbi ett tält där de målade av oss serieliknande så jag och david blev avmålade haha och ja, de var så himla duktiga men det såg ju absolut inte ut som jag, De var duktigare at måla av david haha.
Sen såg jag även att de gjorde hennatatueringar så ja, varför inte. jag är ju för feg för att göra en riktig tatuering så gjorde detta och HALLÅ, ser ni hur jävla skillad denna kille var på att måla? Jag tog fram en bild på en drömfångare och sa att jag ville ha den och han målar av den på fri hand!! Hade han tatuerat på riktigt hade jag seriöst nog övervägt att kanske skaffa en tatuering av han påriktigt.
Ja såhär såg den ut när den var klar. Hur bra? Kolla bara fjädrarna!
Det enda jag tycker är lite jobbigt när man går på marknader är när man får se massa olika rum där de säljer djur, och på detta ställe var det inget undantag. Visst det ser ut som de har de bra vissa av dem, De har stora rum där de blir utsläppta och de leker med dem de som jobbar där men nej.. Jag vill inte se såna här små söta vovvisar som den här bilden jag tog. Vill ta med mig alla dessa djur hem på en gång typ! Tyvärr finns det inget att göra åt det.
 
På denna marknad hittade vi lite saker, bland annat några presenter, lite inredning och riktigt bra hårprodukter som jag nu typ använt upp haha! Vi tog en taxi och åkte hem för att vila någon timme. På kvällen hade vi bokat bord i ett av de högsta byggnaderna i Thailand vid namnet "Baiyoke sky hotell" Det är alltså ett hotell som är så jäääädra högt och vi hade bokat in en buffé måltid samt rundtur högst upp. Det fanns flera olika buffér man kunde boka sig till eller bara en bokning för att få se hur det ser ut högst upp, ta kort osv men när man väljer att bo på hotellet eller äta där ingår det i priset. Det kostade runt 1000baht styck vilket är ca 250kr per person men det var sååå värt! Ja menar, ni har säkert själva betalat den summan för att äta buffé i sverige som innehåller lite såser, kött, potatis,pizza eller vad de nu kan vara men jag har aldrig varit med om en sån buffé vi fick denna gång. Har tyvärr inte tagit kort på all mat men om vi säger såhär. Allt som du kan tänka dig äta, alltså varenda liten maträtt, det fanns under denna buffé haha! Snacka om matkoma efteråt.
 
 
 Som ni ser ovan, den väggen var endast efterätt och för att förklara för er hur mycket mat det fanns, tänk er då hela denna vägg + tjaa, ca 7 sånna väggar till runt om på denna våningen. Det var liksom runt i mitten så man fick gå runt allt för att plocka till sig de man ville ha på vägen och stolarna som ni ser i spegeln var satta mot fönstret hela vägen runt så man kunde se ut. På vissa ställen där du kunde hämta mat stod det kockar som slängde ihop de du ville ha och stekte det framför ögonen på dig. Tillexempel pannkakor, eller lax, eller varför inte en cesarsallad. Mathimmlen ohja!
 
 
 
Första ronden. Tror jag åt en 3 tallrikar plus lite efterätt haha. I priset som vi betalade fick vi vara här i 3 timmar tror jag samt gå upp till högsta våningen för att se ut över utsikten osv.
 
 
 
Ja denna kväll var helt underbar och jag har då aldrig fått så mycket för så lite pengar så ni som besöker thailand bangkok bara måste ta en av buffékvällarna eller varför inte bo på hotellet en natt eller två. Det var inte så dyrt att bo där heller när jag kollade upp priserna.
 
Fortsättning följer..
 
 
 
 
 
 
♡Anonym♡
Skrivet: 2015-05-24,  kl. 21:09:47

Underbart roligt att läsa och se alla bilder




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR