Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Fortsättning del 14

    ·  Resa med David och Izza
Dag 26.  23e januari
 
En väldigt varm dag då vi skulle på en liten tripp. Vi skulle nämligen testa på Floating Market. Det är alltså en flytande marknad översätt till svenska hehe. Man åker i båt och köper saker ifrån andra små longtail båtar. Tyvärr så var detta en ganska så stor turistfälla och inte alls så som vi tänk oss men men, då vet vi till nästa gång vart man ska hehe, Det var ändå mysigt och åka runt i en båt och köpa lite mat och kolla hur folket bodde runt vattnet.
 
 
 
Så ja, man satt i en båt med en förare och så var det antingen stånd på sidorna av vattnet eller så mötte man en båt med saker eller mat i som man fick stoppa för att kolla om man skulle handla.
Klarblå himmel ohyes!
Ungefär såhär såg det ut runt om oss, de bodde i små skjul eller små hus längst vägen och ja som ni ser är ju vattnet inte så fräscht.. Kan ha med o göra att från varje hus gick det ett avloppsrör ut ner i detta vatten haha usch!
 
Det vi köpte under vår tur var inte så värst mycket, köpte en present till min lilla kusin, vi drack lite och sen lite sticky rice med mango som nu verkligen blivit min favorit sen vi var i thailand!
 
Säljarna tog dock sjukt mycket överpris på sakerna vi köpte och den där presenten jag köpte skulle hon först ha ca 250 svenska kronor men jag fick ner det till 125kr ungefär men när vi var på ett annat ställe senare på kvällen såg jag att den presenten kostade ca 70kr haha. Men det gör inget, jag lär mig tillslut att pruta bra haha!
 
På kvällen så gick vi runt och shoppade som dagen innan. Det är så fruktansvärt mysigt och bara gå runt i denna stora stad med såååå mycket folk överallt. Det är varmt och även om man inte köper något är det bara så härligt att gå runt och titta på allt, sätta sig ner på något ställe och käka för att sedan forsätta gå runt, köpa lite snacks, någon dricka och sen avsluta allt shoppande i någon bar.
 
Snacka om mycket trafik?
I ett köpcenter som vi gick in i hade de så sjukt mycket smycken. Ena butiken var bara "guldsmycken" och i andra bara "Silversmycken" Det bästa av allt var att i hela butiken kostade allt 100bath vilket är ungefär 25kr/st och OOOOOM dessa smycken var fina alltså! Jag tror jag köpte en 15 st olika saker inklusive klockor. När det är såhär billigt brukar det ju inte vara bästa kvalitén men smyckena som jag köpte har inte gått sönder eller rostat på något sät än och då har jag haft dem i snart ett halvår.
 
 
Fortsättning följer...
 
 
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR