Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Nyttig kyckling paj.

    ·  Mat och gottigheter, Träning/Inspo
I lördags så gjorde vi en supergod kycklingpaj. Den är både nyttig och lätt att göra och tar inte alls lång tid
 
Pajskalet gjorde jag av en liten burk lätt kesella, 1.5 dl fullkorns vetemjöl och en rågad dl grahams mjöl.
Fyllningen bestämmer man egentligen helt själv så vi fräste kycklingbitar med paprika och gullök och lade i pajskalet efter att jag förgräddat det i 10min på 200grader i ugnen. På min sida så la jag även över sparris för att ha lite grönt i också och sen toppade vi med lättsaltade cashewnötter. Äggstanningen är gjord på 3 ägg blandat med nästan en hel liten burk med lätt kesella med två pressade vitlöksklyftor, 1 dl mjölk, salt, peppar och chillipulver. häll bara över det i pajskalet med den blandningen du hade i först och sen in i ugnen tills det stelnat och då är det klart!
 
 
Visst ser det gott ut? Servera med en klick creme fraiche eller lite kesella.
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR