Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

My everyday makeup look

    ·  Isabelle tipsar, Izzas sminkningar/Marykay
Hej hej kära ni! Vet att det inte kommer upp så mycket inlägg per dag tyvärr men jobbar så himla mycket hela tiden och hinner inte med det ibland så hoppas ni förstår. Idag ska jag visa er min vardagliga sminkning.
 
 
 
Jag brukar inte ta ut svängarna så mycket på min vardagliga sminkning då jag just nu jobbar så mycket och så många olika tider så att jag helt enkelt inte orkar riktigt så det ni ser ovan det kan jag snart göra i sömnen haha. Men antar att vi alla har en look som vi oftast kör till vardags. Sen kan man absolut piffa upp den med vissa saker så som tex: Ett fint läppstift, jag använder just nu bara lipsyl då mina läppar är ganska torra. Man kan även piffa upp det hela med en stark pigmenterad ögonskugga på undre delen av ögat så att det poppar upp med någon färg. Eller för att bara värma upp ögat lite mer kan man använda en rouge och dra i ögongloben bara för att värma upp det hela lite.
 
På bilderna har jag gjort basen på: marykay foundation, concealer, puder, bronzer, rouge och highlighter.
Ögonen är endast: mascara ifrån marykay och ögonbrynen gjorda på en ögonskugga ifrån marykay vid namn "espresso"och en bryngel ifrån H&m hehe, ganska otippat men tycker den fungerar tills vidare. Och sen lipsyl på läpparna.
 
Om ni skulle tipsa på något som kan göra den vardagliga sminkningen lite "pop up" vad skulle det vara?



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR