Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Min blogg-tag

    ·  Träning/Inspo
Vi börjar denna goa fredag med en blogg-tag och för er som inte vet vad tags är, olika frågor som jag svar på, kan vara inom vissa kategorier men även allmänt och denna handlar om just att blogga.
 
För den som inte läst din blogg, vem är du?
 
Jag är snart 21 år, bor i en liten håla i Värmland vid namn Kristinehamn med min älskade sambo David i vår vackra lägenhet. Jag älskar att utmana mig i saker men tappar ganska snabbt intresset för saker, jag är alltså en periodare. Jag har dock alltid tyckt om att sjunga och dansa ända sen jag var liten och nu har mitt intresse för skönhet och smink växt sig större och större inom mig. Jag älskar att träna och äta nyttigt men jag älskar även att baka och köpa skräpmat haha.
 
Hur kom det sig att du började blogga? Och när började du?
 
Jag har faktiskt bloggat fram och tillbaka ända sen jag var runt 14 år tror jag. Haft fler bloggar på olika bloggportaler men denna blogg har jag varit på sen 2012 tror jag. Har dock inte bloggat hela den tiden. Jag började blogga för att jag tycker det är kul att fota på saker jag gör och berätta vad jag gör om dagarna, ge tips till folk och inspirera andra med de jag tycker är kul! I början var det mest inlägg om allt jag gjorde om dagarna och massa bilder på det men nu senaste två åren handlar det om att ge tips till folk, visa vad jag gör osv.
 
Vad bloggar du om?
 
Jag bloggar om min vardag, mina träningar och tips, bakning, olika sminkningar, tips på bra produkter, skönhet och ibland lite inredning.
 
Varför läser folk just din blogg tror du?
 
Jag tror att folk kan fastna för just min blogg för att jag varierar mig mycket i mina inlägg, jag skriver om så mycket olika saker så att bloggen kan passa fler personer och nej jag gör inte de för att mer personer ska kunna läsa den utan för att de sakerna jag bloggar om tycker jag faktiskt väldigt mycket om. Jag tror att jag kan inspirera folk med alla tips och tricks.
 
Är det stor skillnad mellan bloggens du och verkligheten?
 
Nej det tycker jag inte, Jag är ganska mig själv här också och skriver precis så som jag skulle berätta i verkligheten. Vissa säger att man SKA vara en annan person i bloggen för att få mer läsare men för mig själv skulle inte det kännas lika bra.
 
Hur skulle du beskriva bloggen?
 
En blogg för många personer med härliga inspirerande bilder i varje inlägg.
 
Vad får vi inte läsa i din blogg?
 
Oj svår fråga hmm.. Ja alltså jag skriver ju inte om mitt jobb så mycket då jag inte tycker det är intressant och när jag berättar om min dag går jag inte in på alla detaljer utan berättar mer i stora drag.
 
Vad gör en bra blogg?
 
En bra blogg ska vara enkel och inte allt för komplicerad, och för mig när jag läser en blogg vill jag ju såklart läsa om det jag själv tycker om att göra. Alltså, jag gillar därför inte att läsa om bloggar som bara bloggar om sitt liv typ: idag har jag varit i skolan, sen gick jag hem och kollade tv, och sen kom min kompis vi såg film bla bla bla.
 
Har du någon förebild inom bloggen?
 
Jag kan säga att jag har ett otroligt stort utbud av förebilder haha. Väldigt många youtubare också för den delen men om jag bara ska nämna 3 stycken får det bli Therese Lindgren (youtubare) Linda hallberg (skönhetsbloggare) och Anty (youtubare)
 
Vilka bloggar läser du själv?
 
Helene Torsgården, Frida Skoglund, Jelly, Cassandras bakblogg osv.
 
Vad gör du när du får bloggtorka?
 
Jag läser andras bloggar och tar inspo ifrån det eller så låter jag bli att blogga på någon dag för att tänka lite och sen återgå till bloggandet!
Bjuder på en sommrig bild med mitt röda hår som jag ibland saknar väldigt mycket hehe.
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR