Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Fortsättning del 12

    ·  Resa med David och Izza
Dag 24. 21 januari.
 
Denna dag var det dags att säga farväl av Davids släktingar och vi åkte tidigt på morgonen till tågstationen för att åka tillbaka till Bangkok där vi skulle spendera våra sista dagar innan hemresa till Sverige igen. Det tog oss 7 timmar på det där tåget och det blev väldigt långtråkigt måste jag säga. Ville bara komma fram för att checka in på hotellet och se oss omkring i bangkok!
 
På tåget kom det säljare med massa mat som man kunde köpa för en billig peng och detta var en iskaffe som david tog. serverades i en påse med is. simple as that haha! Så gulligt.
 
När vi äntligen kom fram till vårt hotell så var vi väldigt trötta och utmattade. Detta var ett väldigt enkelt buget hotell egentligen men det "finaste" rummet. Jag tyckte det var helt okej men vi valde tyvärr fel område att bo på haha. Visst, vi bodde mitt i smeten men de var verkligen MITT I allt.. Och eftersom davids pappa bodde på andra sidan stan haha så tog det ett bra tag varje dag om vi skulle bort till han osv men det funkade absolut!
 
Vi tog och åt på hotellet och det gjorde vi några gånger faktiskt när vi var här i bangkok. Det var god mat!
 
Efteråt gick vi ut för att se oss omkring och åka på lite nattmarknader osv och bara kolla dessa vackra kort som någon tillverkat! Är den inte underbara!? Vi köpte två stycken åh så fina. gjort på papper! Det kallar jag konst.
 
 
Alltså detta är fasen det godaste snackset jag ätit i thailand. Det är "sticky rice and mango" Alltså kletit ris med smak av kokos och sötma med färsk mango som bara smälter i munnen. åh så gott!! Vart vi än var i thailand så höll jag utkik efter just detta och typ majs haha!
Vi var även på den lite mer kända marknaden "patpong" tror jag det heter och jisses så mycket folk. Vi satte oss vid en av barerna vid sidan av för att ta oss en drink mitt i nattshoppingen. Tyvärr blev det inte så mycket shopping här denna kväll. De är så hårda och sätter såna jädra överpriser så det är inte ens kul då. (köpte dock massa på denna marknad någon dag efter haha)
 
Sen var vi så himla trötta runt klockan 1 på natten så då tog vi taxin hem och sooov. Hade ju varit en lång dag med tågresa på 7 timmar. sen virra runt i stora bangkok för att hitta vårt och davids pappas hotell och sen gå på långa marknader men vet ni vad. Det är en sån jädra frihet att bara glömma klockan för ett tag, bara göra det man känner, vara uppe tills man inte orkar längre och bara äta det man är sugen på. Det kallar jag semester!
 
Fortsättning följer...
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR