Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Första dagarna i Thailand

    ·  Resa med David och Izza
Heeeeeeeej igen!! Nu är jag tillbaka här på bloggen efter nästan en månads uppehåll. Jag har äntligen laddat in alla våra bilder på min dator så nu under en tid kommer ni få se en massa bilder ifrån vår thailands resa vi gjorde 29 december till 26e januari 2014-2015. Har själv konstaterat att jag inte kommer kunna visa er alla bilder då det handlar om ungefär 2-3 tusen bilder + olika filmsnuttar men lite av dagarna kommer ni absolut få ta del av!
 
Även om bloggen legat under ytan ett tag och jag har nog mist de flesta besökarna så spelar det ingen roll för jag vill ha något att se tillbaka på även via internet så därför kommer jag dela med mig våra fina bilder vi tagit.
 
Okej here we go. De första dagarna i thailand såg ut såhär.
 
 
Dag 1. Vi flög på dagen ifrån Stockholm direktflyg till Bangkok.
 
Dag 2. När vi Kom till bangkok tog vi en taxi till Pattaya där vi skulle bo några dagar och eftersom vi landade i Thailand tidigt på morgonen kom vi fram till vårt hotell på förmiddagen. Vi tog det lugnt denna dag och la oss på stranden ett tag.
 
Dag 3. Nyårsafton! Vi vaknade tidigt och tog oss en promenad på gåbanan vid den långa stranden innan frukost. Vi såg några som hade yoga på stranden och det såg så härligt ut. Därefter blev det frukost!
 
 
 
 
 
 
Vi åkte till ett köpcenter för att gå runt o strosa lite grann. När vi sedan kom tillbaka till hotellet så fixade vi oss, köpte lite dricka och satte oss på balkongen. Vi hade även bokat upp oss på nyårssupé på vårt hotell där det skulle serveras svensk tre rätters mat då hotellet vi bodde på var svenskt.
 
Maten var inget speciellt tyvärr men efter att vi ätit så gick vi upp på hotellrummet, väldigt trötta så egentligen skulle vi varit på stranden och fira in det nya året men vi bestämde oss för att sitta och se på alla fyrverkerier på vår balkong istället då vi ändå hade syn ut mot stranden.
 
Det är väldigt svårt att beskriva hur mycket bättre det känns att fira in det nya året i Thailand än i Sverige.. För det första så är det så sjukt mycket fyrverkerier överallt, sen alla dessa rislyktor som åker över himmlen hela kvällen. Det skapar harmoni och kärlek i dess mängder och att få fira in den tillsammans med den man älskar är helt otroligt underbart. Så har ni aldrig varit i Thailand under nyår, åk dit! Detta var min andra gång att fira in det nya året i Thailand och jag vill göra det igen!!
 
 
 
 
Alla dessa små lysande prickar som ni ser är rislyktor och så många åkte det förbi oss under flera timmar.  Som ni ser släppte även vi upp en rislykta till våra nära och kära.
 
Tänker att jag stannar här så får ni se mer bilder senare. Så dessa bilder är från våra 3 första dagar kan man säga.
 
_____________________________________________________________
 
Klockan är 4 nu och jag väntar på att mitt hjärta ska komma hem. Jag har varit ledig idag för att sedan imorgon och framåt jobba 7 dagar i rad, även helgen phuu.. Jobbigt.
 
Idag har jag inte gjort så mycket. Har varit på nagelsalongen och fått mina lösnaglar borttagna, De satt verkligen superbra men jag kände att dem hade blivit för långa o växt ut för mycket så valde att ta bort dem. Gjorde dem i thailand så nästan en månad satt dom på och de hade kunnat sitta kvar mycket längre om jag velat också hehe. Sen hem o så diskade jag och fixat med bilderna. Skön ledig dag!
 
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR