Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Real Techniques - Core Collection recension

    ·  Isabelle tipsar, New things
Hejsan på er! Idag tänkte jag ge er en liten recension på mina borstar som jag fick hem förra veckan då jag nu provat dem lite.
 
Detta är deras core collection och man får med fyra borstar i detta set. Detta set inriktar sig på en snygg bas skulle jag säga och jag har alltid velat ha real techniques borstar så detta fick bli mitt första av dem, men långt ifrån mina sista hihi.
 
Man får alltså fyra borstar och jag ska gå in mer på vad var och en gör för något men innan så kanske ni ser att man får med ett litet case, ett svart där man kan sätta in sina borstar och stänga med karborreband så att man skyddar dem. Det är superbra när man ska ta med sig dem någonstans!
 
Dessa är namnen på de olika borstarna. sorry för den dåliga skärpan på buffin brushen haha..
 
Vi börjar med Contour brush, Det är allt så en borste som man skapar contour med, få fram kindbenen mer genom att använda en mörkare färg lite under kindbenen, på sidorna av pannan och lite på sidorna av näsan om ni förstår vad jag menar, eller lägga highlighter på toppen av kindbenen, lite på näsryggen och överläppen för att ljusa upp ansiktet. Jag har provat den med både rouge och en contourfärg och den är super mjuk och blendar ut väldigt bra! Det som jag mest gillar med den är att den är lite spetsig upp till så att man kan blanda ut färgen riktigt bra!
Contour brush.
 
Sen har vi pointed fonundation brush som jag ännu inte har hunnit använda men den ska man alltså använda till foundation men jag skulle även kunna tänka mig att använda den till concealer då jag själv anser att den är lite för liten för att användas till foundation i hela ansiktet. Men åter igen den är supermjuk!
 
Pointed foundation brush.
 
Den tredje lilla lilla penseln kallas för detailer brush som också kan användas till mycket men på real techniques sida står det att man kan ta använda concealer på blemmor osv eller applicera ett läppstift. Men jag skulle även säga att den går att använda till ögonskugga på på undre fransraden också. Har inte testat den ännu.
 
Detailer brush.
 
Och den sista men den absolut den bästa borsten i detta set är buffing brush. Att man ska applicera den med puder eller mineral foundation men jag använder faktiskt denna till min flytande foundation och det blir SÅ SNYGGT RESULTAT! Det är ju en buffing brush så självklart kan man använda den till det jag gör också hehe. Den tar inte heller upp så mycket foundation som vissa andra penslar kan göra utan jag får liksom det mesta i ansiktet och den suger inte i sig allt!
 
Buffing brush.
 
Dessa borstar kostade då runt 189kr på hemsidan men nu har de gått upp i pris igen på: cocopanda.se
Så de har lite olika priser på dem då och då. Men ett väldigt bra pris för dessa borstar och jag tycker absolut att ni borde klicka hem dem om ni inte redan har dem för man kan göra en väldigt fin bas med dessa och dem är lätta att jobba med och grunden till en fin bas i ansiktet beror ju mycket på hur bra kvalité borstarna har eller hur ;)
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR