Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Morphe brushes - smokey eye palette

    ·  Isabelle tipsar, Izzas sminkningar/Marykay, New things
Heeeej och godkväll! Har ni en bra helg? Idag har vi tagit oss en liten trip till Karlstad där vi kollade lite i affärer och gick även på Ikea, käkade lunch där samt köpte hem lite saker. En matta dessutom som egentligen skulle vara i min walkin closet men passade bättre i vardagsrummet så vi får ge oss ut och leta efter en till någon annan gång. Men jag tänkte ge er en recension på min relativt nya palett ifrån Morphe brushes så vi sätter igång.
 
Såhär ser den ut och på bilden ser den inte så jättestor ut men tro mig det är den! Vanligt svart omslag med deras logga på. Innuti har den i locket en spegel och två st små penslar på sidan. (använder dock inte dem) Det enda minus med paletten är väl som ni ser på bilden i vänstra nedre hörnet, man ser fettfläckar på den direkt om man tagit i den men det gör egentligen inte så mycket. Den kostade runt 249kr på craycray.se
 
Såhär ser den ut inuti. Den har 35 stycken skuggor, både skimriga och matta. 14 stycken matta och resten skimriga om jag inte sett helt fel.
 
Översta bilden är tagen utan blixt lite närmare på den men det är så svårt att fånga skuggorna på bild så det gör dem inte rättvist tyvärr för dem är mycket starkare egentligen. Och bilden under är tagen med blixt. Storleken på skuggorna är i en normal storlek så inget att klaga på det heller. Det enda jag såg och är lite missnöjd med är att om ni kollar på understa raden av skuggorna har jag tre stycken svarta färger och dem ser typ exakt likadana ut. Bara att en av dem ser mattare ut än de andra två, så där får den ett minus, hade ju gärna haft någon annan färg där istället isåfall! Annars är jag heeeeelnöjd med paletten i sig. Som ni ser färgerna är det några gröna nyanser, några rosa/lila nyanser, några silvriga, några blå, och några guldaktiga. En stor variation som gör att man kan göra massvis med olika sminkningar av denna palett.
 Nedan ser ni några swatches på fingertopparna som jag tog när jag provade dem första gången.
 
 
Som ni ser är dessa super pigmenterade och när jag är ute efter ögonskuggor är det just det jag letar efter. Vissa är krämigare än andra men överlag är alla krämiga och lättarbetade. Man kan sudda ut superbra med dem också och helt ärligt, även om jag inte bär en ögonprimer under skuggorna sitter dom som ett smäck hela dagen! Har ju som sagt provat dem flera gånger nu sen jag fick hem den och oj så hållbara. Man får liksom inte såna där sträck på ögonlocken heller.
 
 
 
De två översta bilderna är tagna med blixt och den sist här är tagen utan blixt. Ser ni hur vackra dem är? Mina absoluta favoriter i denna palett är nummer två från vänster, En skimmrig rödbrun färg och nummer 5 från vänster är en guldig skimmrig färg, samt den sista längst åt höger, en rosa nude färg som är skitbra att använda som bas i globlinjen.
 
Sammanfattningen av denna recension är att jag älskar verkligen denna palett och jag kommer köpa fler av morphe brushes inom kort! Har nästan inget att klaga på vad gäller denna och nästa gång jag köper en blir nog denna palett
Heter color taupe palette och har massa varma bruna/beige färger. Finns på deras egna sida och jag har inte beställt där ifrån för att fraken är ganska så hög men paletten jag har hemma finns på Craycray.se om ni vill ha den men denna palette taupe Finns HÄR 
 
Vill även ha den omtalade paletten ifrån dem som heter "Jaclyn Hill favorites palette" Men den är seriöst slutsåld överallt hela tiden.. Och kostar även lite mer.
HUR SNYGG? Ska ha den någong gång i mitt liv haha.
 
Så om ni behöver lite nya skuggor och letar efter bra sådana till ett sjukt bra pris, köp Morphe brushes skuggor!
 
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR