Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Makeup revolution Ultra blush palette - Hot spice

    ·  Isabelle tipsar, Izzas sminkningar/Marykay
Hej fina ni! Idag kommer en recension på min ganska så nya makeup revolution blush palette som jag beställde HÄR för endast 129kr. Man får 8st olika färger både matta och skimmriga. Paletten heter Hot spice och ooom de är heta alltså! ;)
 
 
Förpackningen är stilren, svart och blank och när man öppnar den har den en stor spegel och sen 8 stycken färger i en väldigt bra storlek dessutom. Det enda minuset med förpackningen är att eftersom den är i plastform och svart ser den ganska så smutsig ut så fort man tar i den då det blir fingeravtryck på den men inget större problem. Bilderna är tagna utan blixt. Så några matta skuggor och några små skimmriga samt de två längst åt höger är lite mer mermaid skimmriga som ni ser.
 
 
Den översta av dessa två bilder är tagen utan blixt och här har jag bara swatchat några på fingrarna och bilden längst ner så har jag tagit med blixt.
 
 
Här ser ni två bilder på swatches av den första raden av dessa färger och första med blixt och andra utan blixt. Den är vääääldigt pigmenterade även om jag hade svårt att fånga det på bild men oj så pigmenterade och vissa av dem är också väldigt krämiga i konsistensen. Den enda som jag hade velat haft mer pigment i är den längst åt höger som ska fungera som en highlighter men det är kanske för att jag älskar starka highlighters hihi. Den längst åt vänster tycker jag jätte mycket om då den är väldigt varm i tonen och drar lite åt det bruna hållet så den är en väldigt bra all around färg om man inte ska skugga innan blushen. nummer två ifrån vänster är också väldigt fin och den har en lite kallare ton skulle jag beskriva det som, kall persikoton typ, Nummer tre från vänster är en väldigt rosa ton som också är superfin och sen som sagt längst åt höger har vi palettens highlighter som skimmrar jätte vackert!
 
 
Här har vi andra raden med 4 färger ifrån paletten och översta bilden är tagna med blixt och den undre utan blixt. Längst åt vänster har vi ännu en varm persikoton som är något ljusare än den första skuggan ifrån övre raden och den är också superfin! Sen har vi nummer två från vänster och denna färg är super krämig i konsistensen! tredje färgen är en jättefin korallfärg och den sista är den mer skimmriga blushen som också är fin.
 
Jag har använt denna palett ända sen jag fick hem den varje dag och tar lite olika färger när jag sminkar mig och min absoluta favorit är är första färgen på första raden åt vänster och även den första färgen på andra raden från vänster och kan ni tänka er att den endast kostar 129kr för alla dessa underbara färger?? Som sagt, de är super pigmenterade så man behöver absolut inte ta mycket och den lägger sig superfint på kinderna och den sitter också hela dagen har jag även märkt vilket är ett stort plus. Jag ska beställa mer paletter ifrån makeup revolution så fort jag bara kan alltså för dem är verkligen grymma! Nästa gång blir det denna blush palette vid namn "Sugar & Spice"
 
 Ovanför, är den jag nyss recenserat HOT SPICE.
 
Och denna är SUGAR AND SPICE. Kolla vilka vacka färger! Den längst ner till vänster! Även denna för 129kr.
 
 
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR