Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Just go for pink!

    ·  Isabelle tipsar, Izzas sminkningar/Marykay
Hej vackra ni! Haft en bra helg? Haha, det är så himla kul när jag stället frågor på min blogg för ingen svarar ju på dem ändå ;) men jag ska allt fortsätta o fråga för tillslut om jag kommer upp i mer läsare borde ju någon uppmärksamma att jag oftast i varje inlägg ger er någon fråga ;D
 
Själv har jag haft en lugn och skön helg med bland annat födelsedags kalas för min kära pappa som idag fyller hela 50 år! Sen har vi tagit det lugnt och idag har vi handlat lite, städat lite, lagat mat inför veckan och kollat på tv mestadels.
 
Tänkte idag visa er min sminkning jag gjorde igår inför kalaset och jag använde såklart morphe brushes palette. Ni kommer nog få se många sminkningar som jag gör på på den paletten då den innehåller så himla många skuggor! (ska även ge er en recension på den paletten inom kort)
 
På bilden ser ni vilka skuggor jag använt och bilden är tagen med blixt så det är lite svårt o se hur dem riktigt ser ut men ni ser mer nedanför på hur allt blev på.
 
Här ser ni hur jag lagt skuggorna utifrån siffrorna på första bilden. Det är så svårt och visa och samtidigt lära ut på bara bilder men jag hoppas ni förstår. Började först med skugga 1 för att få en bra uppvärmningsfärg i globlinjen. Sen tog jag en lite mörkare skugga och jobbade ovanpå den första skuggan, Tog därefter en ännu mörkare och la den precis där 3an står för att göra ett djup längst ut på ögonlocket. Nummer 4a var en ljus silvrig skugga som jag la på innre delen av ögonlocket och drog sen in i de andra färgerna så de smälte samman bra och 5an för att ljusa upp under ögonbrynet. nummer 6 var en svart färg som jag la precis vid fransraden då jag inte använder mig av eyeliner brukar jag lägga en skugga för att ändå markera ögat lite. Här kommer helhets bilderna.
 
Jag la även färg nummer 1 och 3 på undre fransraden och suddade ut den lite också som ni nog ser.
På läpparna bär jag bara en läppenna ifrån Marykay i färgen "natural"
 
 
 
Där har ni den fina rougen som ligger på mina kinder också. Paletten är ifrån Makeup revolution.
 
Nu har ni ju även sett hur alla färger ser ut i morphe brushes paletten så om ni har några förslag på vilka jag ska använda nästa gång så tar jag gärna emot tipsen!



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR