Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Abs and banana pancakes

    ·  Mat och gottigheter, Träning/Inspo
Godkväll! Har precis duschat och ska snart göra mig redo för att sova. Har varit trött precis hela dagen och trodde aldrig att jag skulle orka dra mig till gymmet men efter två goda mackor med brieost på och en celsius så var jag redo! Idag körde jag crosstrainer i 20 minuter och därefter lite olika övningar för magen. Allt som allt blev det en timme och ca 500 kalorier bränt så känner mig stolt efteråt! När jag kom hem gjorde jag banan pannkakor. Det är så himla gott och nyttigt dessutom, har ätit det till frukost två dagar nu med lite blåbärskvarg samt hallon så gjorde några till så jag har imorgon också. Tänkte ge er mitt recept på dem.
 
Dem är så enkla och göra och dem mättar väldigt bra samt att dem innehåller mycket proteiner som är väldigt bra att få i sig på morgonen när kroppen är väldigt låg på det på morgonen så här kommer det: 
 
Jag använde mig av två bananer, 4 stycken ägg, två skopor av ett choklad fudge proteinpulver (det går bra med vilket proteinpulver som helst och har du inget hemma kan du göra dessa utan det också) lite agave sirap för ännu mer sötma, och lite salt. 
 
Mixa ihop allt med en stavmixer eller något som får det till en smet. Värm stekpannan och stek plättarna i kokosolja. Jag brukar även strö över lite kokosflingor på ena sidan av plätten. Servera det hela med sånt du tycker är gott. Ena dagen tog jag lite nötter, lite jordnötsmör och blåbärskvarg och idag tog jag endast blåbärskvarg med hallon (frysta men färska är ännu bättre) 
 
Du står dig väldigt länge och du får i dig massa bra energier innan lunchen. Ni kanske tycker receptet är för mycket till en portion men jag äter inte allt på en gång utan gör detta och har till flera dagar. Äter kanskr tre plättar om gången med tillbehör. 
 
Hoppas ni gillat det. Godnatt! 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR