Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Bake a birthday-cake

    ·  Mat och gottigheter
I tisdags när jag slutade jobbet tidigare bestämde jag mig för att baka en kladdkaka som en födelsedagstårta till mig kusin som fyllt 3 år.
 
Jag har alltid så svårt för att köpa presenter då jag oftast inte hittar något som tilltalar mig så mycket så varför inte göra något helt personligt och roligt som att baka en födelsedagstårta. Jag och david har gjort det några gånger förut till både hans familj, min familj och nu min kusin. Det är roligt och är personligt!
 
Hon fick en god kladdkaka med chokladtäcke och nonstop som var format till en 3a eftersom hon fyllde 3 år. Måste också tillägga att den var supergod hihi.
 
 
 
 
 
 
 
Om ni vill ha receptet så skriv bara. Det må vara den godaste kladdkaka jag gjort faktiskt då den är så mycket onyttigare än vanlig haha ;)
 
 
 
 
Fick inte så många bilder dock men här har ni några få på tokfia och min fina fina mormor samt supergod smörgåstårta!
 
____________________________________________
 
Sitter just nu och väntar på att älskling ska komma hem så att vi kan åka och kolla till min lilla katt då mamma och pappa inte är hemma så vi tar hand om han. Har precis tagit ut en kycklingpaj som jag gjort och det ska bli riktigt gott att äta. Den är snäppet nyttigare än vanliga pajer då jag gjorde på fullkornsmjöl och sånt samt kvarg osv.
 
Är ledig idag eftersom jag jobbar hela helgen så det var skönt att få sova ut idag igen fast känna att jag inte behöver hålla mig till någon tid så som de andra dagarna. Låg kvar i sängen till 11 till o med. Dock mår jag inte bättre idag av förkylningen och har även dum huvudvärk då jag är så stel i nacken..
 
Denna helg blir det jobb och mys på bio med mitt hjärta så det ska bli roligt. Älskar verkligen han! Saknar han lite för mycket när jag jobbar och även när han jobbar haha. Är ganska davidsjuk!
 
Hoppas ni får en trevlig helg allesamman! Pusss
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR