Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Kycklingsoppa på kokosmjölk

    ·  Mat och gottigheter

Gjorde en så sjukt god kycklingsoppa igår som jag vill dela med mig av. Tog dock aldrig några stegförsteg bilder men den är ganska simpel och easy!

Stek upp 600g kycklingfiléer (skivade i småbitar) lite lätt på en stekpanna. Ställ åt sidan.
Hacka 2 vitlöksklyftor och stek i en kastrull med lite smör och en msk ingefära(jag köpte min på påse haha).
Häll på 5 dl matlagningsgrädde 15%.
Två msk kycklingfond.
5 dl kokosmjölk och låt det koka upp!
Sänk värmen och häll på kycklingbitarna och låt koka på svag värme i 10 min.
Tillsätt sist lite limesaft och vips så var den klar!

Igår hade jag i en klick turkisk yoghurt och lite örtkrydda och idag när jag och David åt resten av soppan kokade jag upp nudlar, hälde av vattnet från dem och blandade soppan med nudlar. Så sjukt gott!!!




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR