Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Proteinpannkakor var det häär

    ·  Mat och gottigheter, Träning/Inspo
Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så var jag bara tvungen att prova mixen på en gång när jag fick hem det och som det står på hemsidan så skulle man blanda två stora skopor med ungefär 100ml mjölk eller vatten. Jag tog mjölk och sen stekte jag det i vanligt smör men kokosolja går lika bra det också.
 
Dem var väldigt enkla att steka och fastnade inte i pannan alls. Det gick snabbt dessutom och det är ju alltid ett plus!
 
 
Det kanske inte ser ut så mycket för världen men om man äter dem direkt när de är varma och toppar med vaniljkvarg + blåbär så kan jag lova er att det smakar riktigt bra! Jag åt det till kvällsmat och jag blev helt lagomt mätt. Inte supermätt men inte heller hungrig efter det vilket är bra. Dessutom innehåller en portion 34g protein och 191 kalorier. (då är inte mjölken inräknad) Ni kan se mer näringsinnehåll på myprotein.se
 
Det enda negativa jag har med denna produkt är att påsen jag beställde var 200g för ordinariepris 59kr och en portion är 50g. Det innebär att jag kan endast göra 4 portioner och de kommer man inte långt med.. Man kan välja en påse på 1kg också för ordinariepris 219kr men det blir lite dyrt tycker jag.. Men jag kommer ändå vilja beställa hem mer utav denna!
 
Den finns i 4 smaker och jag har den i chokladsmak. Det finns även i sirapssmaker och sen en som är "utan smak" som vanliga pannkakor typ.
 
Brukar ni äta proteinpannkakor? Har ni också en mix eller gör ni egna?



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR