Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Step by step makeup look - Enkel brun sotning

    ·  Isabelle tipsar, Izzas sminkningar/Marykay
Hej. När jag läser andras bloggar eller kollar på youtube klipp osv så tycker jag det är så himla kul och se hur de gör sina sminkningar så att man själv kan lära sig efter dem och speciellt dem som bloggar och gör såna här step by step bilder för att visa hur de gjort sin look. Visserligen är det ju som bäst när man får se hur dem gör det i videos men såna där bilder är verkligen kul att kolla på och då är det bara att följa efter så jag gjorde en sån till er för någon dag sedan. Bilderna blev tyvärr lite halvkassa då jag inte hade det bästa ljuset hemma den dagen men dem får gå och jag hoppas ni gillar det. Så lets get in to iiiiiit!
 
Idag använde jag mig av min palett ifrån Too faced som ni ser nedan och jag kommer skriva under varje bild vad jag gör samt vilken färg jag använt mig av men kom ihåg. Bara för att jag använde denna palett så behöver inte ni göra det. Ta bara liknande skuggor som ni själva har hemma!
 
 
1.  Jag började med att prima mina ögonlock med en primer som jag har ifrån Marykay. Primer används för att skuggorna ska hålla bättre under dagen och även för att det ska bli ett mycket bättre resultat med färgerna. Den första skuggan jag använde heter Coconut créme och är den ljusaste färgen i paletten. jag la den över hela ögonlocket ända upp till ögonbrynet för att sätta min primer.
Jag använde en lite plattare borste för detta.
 
2. Jag tog färgen Peanut butter i globlinjen som ni ser på bilden under med en mera buffig borste. På borsten ser ni att den drar väldigt mycket åt det varma hålet och passar perfekt i globlinjen. På bilden under ser ni hur jag suddat ut kanterna så sudda och lägg på färg tills ni själva tycker att det räcker.
 
Såhär blev det när jag suddat ut och gjort den färgen klar.
 
3. Jag la nu en skugga som heter Mousse över hela ögonlocket men inte över den andra skuggan vi tog i globlinjen utan upp dit som ni ser och återigen använde jag den mer platta borsten för att packa mycket färg så att det blev ett jämnt resultat. bilden längst ner av dessa två bilder ser ni hur det blev när jag lagt över hela locket.
 
Detta är en mer kallare ljusbrun färg.
 
4. för att göra locken lite mer intensivare ville jag ha en lite lite mörkare färg längst ut vid ögat, precis där jag håller borsten. Tog samma borste som jag använde till globlinjen men nu valde jag färgen coccoa chili. jag försökte forma det lite som ett C fast åt andra hållet om ni förstår. och här började jag även lägga på undre fransraden som ni ser på bild nummer två under. använd den färgen som sudda och sudda så att det blandas in väl med din globlinje färg och ta färgen på undre fransraden så långt som jag dragit den. Alltså inte till mitten men ändå inte längst in i ögonvrån men ja, ni ser ju hur långt jag valt att lägga skuggan där.
 
Här ser ni vart den lite mörkare skuggan ligger. nästan som ett > om ni förstår.
 
5. Jag avslutade allt med att ta färgen Butter Pecan längst in mot ögonvrån och även vid brynbenet. Ni ser vart jag håller penslarna. Till ögonvrån använde jag en lite mindre spetsig borste och till bryndelen den där platta borsten. Detta är en ljus lite skimmrig färg och det är väldig snyggt att lägga på dessa ställen för att highlighta.
 
 
 Och här under ser ni det färdiga resultatet på min brunsotade skuggning. Den är väldigt lätt enligt mig och tar inte alls lång tid. det enda viktiga när du gör den är som jag skrev ovan att du måste blenda och sudda ut kanterna med din pensel hela tiden så att det inte blir några skarpa linjer någonstans.
Det jag gjorde efter detta var att ha på mascara och fixa resten av mitt ansiktet och sen vad jag klar!
 
Här har ni en ljusare bild på hur det blev och då ser ni också bättre alla färger jag använt som tex peanut butter i globlinjen. väldigt varmton som jag älskar!
 
 
 
 
Vad tycker ni? Är detta något jag borde fortsätta med och göra step by step bilder så att ni också kan göra samma? Skriv gärna kommentar så att jag vet!
 
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR