Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

andra stoppet + första daytrippen

Hej hej! Igår på eftermiddagen landade vi på vårt andra stopp på vår semester. Denna gång i phuket! Från flygplatsen åkte vi med en galen taxichaufför till katabeach. Och med galen menar jag såhär: tänk er att ni sitter hemma med ett xbox och spelar gta, ni har snuten efter er och kör inte "lagligt" (vad nu är lagligt i thailand hehe) kör förbi på sidorna av vägen osv. Det var en resa för sig kan ja säga haha!
När vi kom fram gick vi upp till vårt hotellrum som var så mysigt och fint. En liten balkong, superfin toalett och går man en trappa upp utanför vår hotelldörr, ja då hittar man the rooftop på finare språk.. med 4 små poolar! Underbart!

Vi gick runt och kikade både på katabeach självaste strand och alla smågator runt omkring. Tog oss även ett kvällsdopp i en av poolarna. Vi förbokade också en trip som vi gjorde idag!

Vad var trippen då? Vi åkte till något som heter khaolak. Ett ställe som ligger innan phuket. Alltså på fastlandet om jag fattat det rätt hehe. Har tagit massvis med bilder på både mobilen, vatte kameran och systemisen. Ni får dock bara se några få ifrån mobilen så länge. Vi åkte på en daytrip med en guid och andra människor. Vi skulle hinna med mycket på den tiden vi hade nämligen lite föt mycket om man frågar mig då de blev lite stressigt på vissa ställen.

de första vi gjorde var att besöka bron som är till phuket. En kärleksbro som har en vacker men hemsk historia bakom sig. Där kan man önska saker om kärlek och lägga en tanke till sina nära och kära.

andra stoppen, se på ett typ av skölpaddereservat där de tar hand om dem osv. Några krokodiler också.

tredje stoppet, se på ett vattenfall men de var väll ingen höjdare direkt då de var så litet så litet men nu har ja sett ett iallafall!

Fjärde stoppet var en höjdare! Här fick vi åka flotte gjort av bambu! Supermysigt verkligen!

Femte stoppet, också en höjdpunk på dagen: rida på elefanter och även bada med dem om man ville! Så stora djur alltså! Jag badade inte med dem men det gjorde david och det ska bli så kul att visa er alla bilder när vi kommer hem osv! Här kommer några få på oss med selfiepinnen i högsta hugg!

Sjätte stoppet blev på ett minizoo som inte var sådär Jätte intressant. Det var också ett litet reservat för djuren som de tar hand om. Matade några söta apor och såg tre sovande björnar och någon påfågel.

Sjunde stoppet, ett ganska roligt stopp då vi besökte något som kallas för monkey cave. Det är apor som bor vid en grotta och i grottan fanns det som tempel med stora buddafigurer osv. Har ganska roliga filmer och bilder även på detta ställe när vi matade fria apor som hoppade upp på david. Väldigt giriga apor måste ja säga. Roffade åt sig banander och nötter väldigt snabbt av oss hihi. Men kul var det eftersom de krafsade oss på benen, tog nötterna i ett nafs och är man inte uppmärksam tar de även hela påsen med nötterna som de gjorde för mig haha!

Det var allt vi hann med innan en resa hem på lite mer än 2h skulle påbörjas.

Nu är klockan mycket och imorgon har vi inget planerat så säger godnatt här ifrån oss! Puss

DITT NAMN*

DIN EMAIL (publiceras ej)