Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Christmas Tag

    ·  Älskade dagar
Hello en lördag kvälls som denna. Har jobbat idag men fick sluta tidigare och blev även hämtad så behövde inte åka buss. vilken lyx va? Vi åkte till mammas butik för att införhandla oss lite saker till bland annat julklappar och även en heeeelt unik julstrumpa i form av en vante hehe, måste bara visa er den när vi hittat en plats åt den för den är handgjord och helt fantastisk samt att det finns ju bara några och det enda stället att köpa dem på är på Lev Vackert. Nu kostar den endast 299kr och har kostat 499kr.
 
Meen, inte det jag skulle prata om utan eftersom vi är i julmånaden december ska jag även göra en Christmas Tag så läs och njut!
 
_______________________________________________
 
  1. Hur firar du jul? Är alltid och äter julfrukost hemma hos mamma och pappa och har alltid gjort, därefter brukar vi gå hem och fixa oss lite och sen beroende på om David går till sin familj och jag till min så ses vi senare. För mig är det väldigt viktigt att vara hemma och vara med mamma pappa och syster för det är något speciellt den dagen alltså. Innan kalle anka börjar så fixar vi iordning mat men det har varit lite olika varje år. men sen kommer närmaste släkten och vi äter gott, umgås och öppnar paket, mormor har alltid med sig risalamalta också till efterrätt. gott!
  2. Favorit juldoft? ÄPPLE OCH KANEL! Älskar den doften och vi har den som tvål just nu hihi. Men nybaka pepparkakor luktar också väldigt gott!
  3. Är du ute i god tid för att köpa julklappar? Nja, jag är faktiskt inte alls duktig på att planera i tid och spara pengar osv till julklappar eller vanliga presenter. Däremot i år köpte vi en del av våra julklappar redan första helgen nu i december så lite i tid är jag allt, och jag har även många bra tankar kring presenter i år!
  4. Vad är det bästa med julen? Det är helt klart gemenskapen, när alla träffas, alla är glada förväntansfulla och det blir liksom varmt i hela hjärtat på julen tycker jag. Och är verkligen så himla glad att jag får dela den med min fina familj.
  5. Nämn en sak på din önskelista? Jag önskar mig en selfiepinne men det beställde faktiskt vi idag jag och David, men annars ett till minne till min systemkamera så vi kan både filma och ta massor med bilder när vi är i thailand.
  6. Favvo julgodis? Pepparkakor med mjukost av något slag är min absoluta favorit, annars är mammas chokladkolor goast av dem alla men hon har inte gjort dem på länge tyvärr :(
  7. Vad måste finnas på ditt julbord? Pappas egengjorda räkomelett såklart! Sen älskar jag mormors köttbullar och varmrökt lax med mammas goda hjortronsås. En totalbra kompott!
  8. Har ni någon jultomte på julafton? Vi har alltid haft det men nu de senaste åren har inte riktigt någon velat vara det men vi har fortfarande en liten unge kvar som är med och firar julen med oss så vi får allt se till att ha en i år ändå! Annars har jag varit jultomtens hjälpreda om ingen velat klä ut sig hihi.
  9. Bästa julaftonsminnet? Oj den här frågan är svår.. neeej jag kan inte riktigt svara på den då jag tycker att alla jular som vi firat har varit bäst på sina olika sätt!
  10. Favvo jullåt? Också en svår fråga då då jag alltid sjungit massvis med jullåtar i alla tider men måste säga Hallelujah eller på svenska, decembernatt då det är en låt jag sjungit sen jag var liten och även spelat in.
  11. Favorit julkalender genom tiderna? Lätt fråga! TROLLTIDER utan tvekan. Den kom ju ut 1979 vilket är väldigt längesen men har sett den sen jag var liten och kan typ varenda replik. Var även på den teatern för två års sedan med mit hjärta då han köpte det till mig i julklapp! Tvåa får bli Greve holm.
12. Öppnar ni julklapparna på kvällen eller på morgonen?kvällen efter kalle anka men när jag var mindre fick jag och min syster alltid något i vår julstrumpa också som vi kunde roa oss med innan öppningen på kvällen då vi alltid var så otåliga och tyckte att kaffet efter maten innan paketöppningen var totalt överskattat som liten haha.
 
Julkalendern
Godaste kvargen för övrigt!
 
 
Ni får jättegärna göra samma tag på eran blogg, skriv till mig så får jag då läsa era!
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR