Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Frukost, Vad jag äter och varför.

    ·  Isabelle tipsar, Mat och gottigheter
Godmorgon! Onsdag morgon och klockan är inte allt för mycket. Somnade i tid igår och sov fram till halv 9 ungefär med undantag att jag vaknade kl 6,7, och 8 på morgonen när de plogade snö utanför oss, det dånade för tusan och skakade nästan i väggen haha!
 
Nu har jag nyss ätit min frukost så tänkte göra detta inlägg tillägnat för just frukost!
 
Alla har vi olika synpunkter vad som är bäst att äta till frukost, och vad som inte är så bra. Det är även väldigt många som INTE äter frukost alls och sen finns det människor som jag som älskar frukost och är riktigt hungrig varje morgon. Jag äter ALLTID frukost om jag inte sover fram till 12 eller nåt men det händer inte så ofta haha.
 
Jag har på senaste tiden funnit vad som är bäst för mig att äta till frukost och äter ungefär detsamma varje dag. Klart att jag varierar mig lite men råvarorna är ofta detsamma. Tänkte visa er lite längre ner i inlägget vad jag åt idag men först tänkte jag skriva vad för råvaror jag brukar ha till frukost.
 
Mina råvaror jag använder nästan varje dag till frukost är:
Naturell kvarg
Funlight
Tunna chiafrön/havssalt riskakor
Kalkon pålägg
Light philadelphiaost
Frysta hallon
Ägg
Kaviar
Husmans knäckrbröd
 
Tror inte jag glömt något nu. Jag försöker få i mig mycket protein till frukost så jag håller mig mätt längre och stabiliserar mitt blodsocker så att jag inte får sockerdippar som jag brukar kalla det haha.
 
Nedan ser ni min frukost idag.
Jag väger alltid min mat så att jag kan fylla i rätt mängd i min lifesum app som jag använder för att räkna kalorier.
 
 
 
 
Så idag blev det 2st stekta ägg, kalles randiga kaviar, 2st husman knäckebröd, 200g kvarg med funlight i, Detox te, en celsius och vatten.
 
Skriver även ut kalorierna här om någon skulle vara intresserad: 463 kalorier (då har jag räknat in det jag stekte äggen i också) 41g protein, 29g kolhydrater, 19g fett.
 
Idag blev frukosten lite mer lyxigare än vanligt då jag är ledig idag och kan sitta hemma och njuta utav den men annars brukar jag äta 2st frukostar när jag börjar jobba så tidigt på jobbet. Då brukar jag äta det här:
 
3-4st riskakor med philadelphia och kalkon.
200-250g naturell kvarg med frysta hallon eller utan.
0-2st kokta ägg med kaviar eller utan kaviar.
 
Detta delar jag upp i 2st frukostar och mängden beror lite på om jag tar ägg till äter jag mindre kvarg och riskakor, eller om jag inte äter ägg äter jag mer utav det andra.
 
Har ni någon eller några frukostar som fungerar för er? Jag älskar att jag hittat bra balans mellan mina frukostar som gör att jag blir pigg, stark och håller blodsockret på plats redan från början utav dagen!
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR