Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Min fitbit + söndagsträning

    ·  New things, Träning/Inspo
Godkväll! Just nu sitter jag i soffan och bara hänger. Är väldigt trött och har lite ont i huvudet så det bli inte mycket mer gjort idag mer än att hämta tvätt och duscha!
 
Idag vaknade jag runt 11. Skönt att få sova ut efter många tidiga mornar denna vecka. Därefter åkte vi till Mammis butik och åt god mat och fikade med henne. Vid 3 gick jag iväg till gymmet med Cindi och idag körde vi lite biceps/Triceps samt rumpa. Det gick väldigt bra och jag kommer nog ha en fin träningsvärk i rumpan imorgon!
 
 
Körde övningen ni ser ovan. En övning jag aldrig gjort förut men jag har sett flera som gjort den och den var riktigt bra måste jag säga! Man har två kettlebells i varsin hand och så lutar man sig fram medans ena benet går bak. Det kändes ordentligt i baksida lår och rumpa men ojoj vad svårt det var med balansen. (där av skrattbilden högst upp haha) Vi hade 2x12 i vikt på denna övning.
 
Jag har ju glömt och visa er min nya "hjälpreda" när det kommer till vardags med hälsan och sånt. I julklapp fick jag en fitbit klocka utav min finaste pojkvän och OOOM jag blev glad alltså! Med denna klocka så kan man hålla koll på hur många steg man tar per dag, pulsen mäter den hela tiden, hur mycket kalorier man bränt, hur många km man gått osv osv. Allt detta kan följas genom fitbit appen till mobilen och jag har använt den flitigt sedan julafton och jag ÄLSKAR DEN! Det är så himla kul och följa upp allt under varje dag och den får mig verkligen att vilja lite till. Jag har tex som mål att gå 15 tusen steg per dag, jag har även ett sovmål att jag ska sova 7h per dag. Ja den kan till och med mäta din sömn under natten så kan man följa upp det dagen efter. SÅ cootl!
 
Ovan ser ni hur den ser ut. På bilden ser ni mitt pulsslag som just när ja tog bilden låg på 52.
Bilden ovan är ifrån appen på mobilen och alla saker som står på den var från igår 7 januari. Jag har alltså gått nästan 24tusen steg. Den räknar "floors" som var på 16 igår. Hur många km jag gått, Hur många kalorier och sen hur många "aktiva minuter" jag haft och i det här fallet 32. Aktiva minuter samlar man in när pulsen är högre än vanligt och håller på så i minst 10min typ.
 
Jag klarade alltså alla mina mål igår med hög marginal. (förutom sovtiden där ja bara sov 6h och 20 min)
 
Har ni provat en fitbit klocka?



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR