Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Isadora eyeshadow palette 65 - Golden eyes

    ·  Isabelle tipsar, Izzas sminkningar/Marykay
När jag satt och kikade igenom lite bilder på datorn fick jag se lite bilder ifrån i början av december när jag hade gjort en sminkning av en palett ifrån Isadora som jag köpte direkt när den kom ut i butik då den hade så vackra färger. Jag har totalt glömt bort att visa er den och recensera den lite så jag tänkte att jag gör det nu några månader försent dock.
 
Min första tanke när jag swatchade färgerna så tyckte jag verkligen att den var superfin och jag brukar inte köpa Isadoras produkter så det var kul att jag kunde hitta en som hade så bra pigmenterade ögonskuggor. Ni som känner mig vet att jag ääälskar glittriga ögonskuggor.
 
Såhär ser paletten ut
 
 
Bild ovanför är utan blixt och bild under är med blixt. Som ni ser är den väldigt glittrig och innehåller tre stycken glittriga skuggor, en glittrig lite mer krämskugga och sen en matt svart färg.
 
Den första färgen på fingret är den krämiga men den blev jag väldigt besviken på då den inte alls syntes typ men ser ni den längst ner på lillfingret, ååh så fin!
 
Här nedan får ni se "resultatet" när jag provade ögonskuggspaletten och även en liten outfit bild på min nya klänning som jag beställde ifrån ginatricot innan vi åkte till thailand. Den är sååå himla fin och passade väldigt bra till sminkningen!
 
 
 
 
 
 
 
 
Dem två sista bilderna är tagna med blixt och dem andra utan.
 
Ni hittar paletten HÄR och den kostar 189kr. Jag däremot köpte dem på min matbutik Maxi och jag tror den hade samma pris där också.
 
Betyg? Jag skulle säga att jag är sådär halvnöjd med den faktiskt. Det är fina färger och den kostar inte sådär jättemycket men jag har inte använt den sen dessa bilder togs men jag märkte förut idag när jag provade dem på handen hur fina dem ljusa färgerna skulle vara att använda som highlighter istället så jag kanske får mer ut av den snart igen. Men det är ju så, jag har ju så många andra paletter jag hellre sträcker mig efter än denna.
 
Jag gillade att den blev så bra under ögonbrynet som ni ser på den näst sista bilden!
 
Är den värd att köpa? Jag tycker att den är värd att köpa om man är ny på ögonskuggor och vill ha en lite billigare palett med snygga glittriga skuggor för du får ju ändå med alla färger som behövs för att göra en snygg makeup men jag skulle då tipsa om att ha en bra ögonprimer under färgerna och arbeta upp färgerna mer än vad jag gjorde för som sagt, jag gjorde inte värsta sminkningen den gången utan provade dem mest.
 
Det var min lilla recension på paletten! Ha en fin dag alla!
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR