Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Cream contouring + recension

    ·  Isabelle tipsar, Izzas sminkningar/Marykay
hääääj och trevlig freeeedag på er! Jag slutade klockan 3 idag och jag är såååå trött! Haha, skriver typ i varje inlägg hur trött jag är meen det tar på krafterna att jobba mycket må jag säga och än är det inte slut. 7 dagar kvar att jobba innan tre dagars ledighet! Längtar jag? Jotack :D
 
I veckan så fick jag hem mitt paket ifrån bubblebox.se där jag beställt ett contourkit och en ny foundation så jag provade lite i tisdags när jag hade tid och jag tänkte ge er en liten recension på sakerna jag beställt.
 
I paketet så var det min foundation ifrån milani och nrär jag swatchade den på handen insåg jag direkt att den var för mörk och jag blev aaas ledsen MEN jag har provat den i ansiktet ändå två gånger och det funkar ganska bra ändå så den borde se bra ut under sommaren när jag förhoppningsvis får lite mer färg hihi.
Jag tog i färgen 02 Natural och det är den näst ljusaste men jag ska beställa hem den ljusaste!
I contourkitet så fick man med en borste som ni ser på bilden och kitet är ifrån freedommakeup
Bilden ovan ser ni när jag tagit med blixt och bilden under utan blixt.
 
 
Ovan ser ni en närbild på hur färgerna set ut med blixt och som ni ser är den väldigt "glansiga" och nästan lite oljiga om ni frågar mig.
När jag första gången testade contourkitet så tog jag den mörkaste bruna som är längst ner i mitten och använde. Det var väldigt lätt att applicera den med borsten som var med men jag upplevde att man var tvungen att "sudda ut" den ganska så fort för lät man den sitta ett tag innan man började sudda blev den svårare att få ut. När jag använde de ljusa skuggorna för att highlighta ansiktet så blev jag väldigt besviken över dem. Jag använde den ljusaste och när jag väl fått ut den fint i ansiktet märkte jag under dagen att det inte såg klokt ut under ögonen så ett tips är att INTE lägga den som en "concealer" under ögonen för det blev inte bra.
 
Däremot andra gången jag använde den så la jag den inte där och då såg det ändå bra ut i resten av ansiktet.
 
Färgerna, Storleken osv? Jag hade gärna velat ha en lite mer kall mörk skugga då de bruna är liiiite för varma men annars så tycker jag att det är bra att man får 6 olika färger att välja och blanda mellan. Storleken på paletten var mindre än jag trodde och jag hade gärna sett att den mörkaste skuggan var den största.
 
Helhetsintryck: Det är en bra kräm contour palett att börja med om man aldrig gjort det förut eftersom den inte alls var dyr så jag skulle ändå tipsa den till andra absolut men jag hade nog lite högre förväntningar på den tyvärr. Däremot tycker jag borsten man fick med är aaasbra! Jag är ändå sugen på att prova annat ifrån freedom makeup!
 
Vad tyckte jag om foundationen?
Förutom att den var lite för mörk så får man ett väääldigt täckande resultat då den är väldigt tjock i konsistensen vilket jag gillar. Jag blir fortfarande fet runt näsan, hakan och pannan men det blir jag av dem flesta foundations jag provat. Man fick ett väldigt fint lyster i ansiktet av dem också vilket jag gillar! Den kommer jag som sagt beställa hem i den ljusaste nyansen eftersom jag gillar den än så länge på det lilla jag provat! Tycker verkligen om att den har pump på hylsan och att den luktade väldigt gott också hihi.
 
 På bilden nedan ser ni förhoppningsvis lite av hur det ser ut när jag använt både foundationen och contourkitet. Mera bilder på sminkningen och vad jag har på läpparna kommer i ett annat inlägg snart!
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR