Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

My everyday eyeshadow routine

    ·  Izzas sminkningar/Marykay
Denna look var lite som en first impression på mina nya produkter ifrån MAC och brynpennan ifrån anastasia. Jag blev nöjd med resultatet men det var väldigt ovant att köra med en penna på ögonbrynen emot vad jag gjort förut. Men övning ger färdighet!
 
På läpparna bär jag MAC velvet teddy i formulan matt.
 
 
Har ni också en viss rutin när ni lägger ögonskugga? Jag vet att väldigt många gör på olika sätt och men det finns en viss grund för hur man ska lägga sin ögonskugga för att få ett bra resultat, men det beror ju självklart på vad man ska göra för look också. Det jag älskar med smink är att man kan göra så himla mycket, visst man har en grund som att de ska ligga något i globlinjen vid ögat men det säger ju inte att man kan skapa två egna globlinjer med ögonskuggor eller vilken färg man väljer att lägga där.
 
Just denhär sminkningen som ni ser ovanför är en sminkning jag har börjat göra varje gång jag vill lägga ner lite extra tid på min look men ändå inte för mycket runt ögonen. Jag har oftast ganska mycket fokus på min bas i ansiktet så som min highlighter, contour och mina ögonbryn men jag vill inte heller inte ha något på ögonen så då brukar det bli denna look. Jag använder alltid en varmare ton i globlinjen, oftast en lite ljusare guldigare/glittrig skugga på ögonlocket och sen den ljusaste färgen under brynet och i ögonvrån. Jag går alltid in med en mörkare färg än den som är i globlinjen lite under globlinjen och under vid nedre fransraden så att ögat får en intensivare look som ni också kan se på bilden.
 
Det är ungefär såhär jag använder mig utav färger när jag gör ögonskugga och som sagt, det behöver inte vara dessa färger utan jag skulle kunna göra en med gröna färger, eller en med rosa färger.
 
Har ni också en rutin på hur ni lägger ögonskuggorna eller kör ni på säkra kort och lägger en hel ögonskugga över ögonlocket? Kommentera nedan då det skulle vara så kul och veta hur andra gör!
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR