Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Kvällstänk - Att sätta mål.

    ·  Träning/Inspo
Hej och godkväll! Nu är klockan runt halv 10 och jag har suttit i soffan mestadels av dagen faktiskt. Har varit så himla trött idag och jag tror även jag börjar på att bli sjuk då jag fått en irriterande hosta oturligt nog.
 
Har suttit och redigerat några inlägg som kommer upp på bloggen både imorgon och lördag. Två olika recensioner på två produkter så håll utkik efter dem då dem verkligen är värda att läsa!
 
Det enda nyttiga jag gjort idag var när jag var på gymmet för sista gången denna vecka och jag körde ett blandat pass i lite över 1.5 timme. På tal om träning, Jag har börjat sätta upp lite olika mål varje vecka för att göra träningen lite lättare för mig och sen tycker jag om att nå mål för att jag känner att jag gör något bra. Som förra veckan tillexempel så hade jag som mål att två av mina pass under veckan skulle jag köra 1.5h var på istället för bara en timme då jag känner att jag behöver pressa mig lite mer på gymmet för annars visas inga resultat.
 
Ni kanske tycker att det är ett litet mål att sätta men för mig var det ett lagomt och bra mål och jag klarade av det också. Jag gymmade på som vanligt under förra veckan bara att två av de gångerna jag körde skulle vara lite längre.
 
Denna vecka har jag kvar samma mål som förra veckan men jag la till ett till mål vilket var att varje gång jag kör ett pass denna vecka skulle jag bränna minst 500 kalorier och jag kan stolt säga att det klarade jag också av denna vecka även om det var kämpigt igår måste jag säga. Det är ju så att jag har en pulsklocka så att jag alltid kan se hur mycket jag bränner och vissa av mina pass är hårdare än andra och som igår körde jag kondition och magövningar och under magövningarna så får jag inte så hög puls och då bränner jag inte så mycket så det var därför inte lika lätt att bränna 500 kalorier men då var de bara att ställa sig lite på crosstrainern på slutet för att nå dem. Det hade jag säkerligen aldrig gjort om jag inte haft det målet.
 
Varför ska man ha mål?
 
Jag tror att det är bra att sätta upp sånt. inte för att någon annan men för dig själv så att du kanske kan utmana dig mer än om du inte hade haft ett mål. Som jag skrev ovan var det ett typiskt exempel på varför målet var bra att ha den gången. Och tänk er själva hur skönt och härligt det ska kännas när du nått målet?
 
Jag kommer sätta olika mål för mig själv varje vecka och gradvis höja dem såklart så att jag inte står kvar på samma plats men jag får börja lätt som jag gjort nu och kom ihåg, mina mål kanske inte passar just dig. Sätt dem målen som passar dig och det behöver absolut inte vara inom träning. nej det kan vara allt i livet som tillexempel att "denna vecka ska jag laga två middagar" om du kanske är den personen som hellre köper snabbmat hela tiden, eller kanske "denna vecka ska jag hälsa på min mormor" om du kanske vill umgås mer med din släkt men brukar ha svårt för att få in det i dina planeringar med jobb, barn, träning och allt som kan tänka sig finnas ivägen.
 
 
(bilder lånade ifrån google.se)
 
Brukar ni sätta upp mål för er själva?
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR