Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Green inspired makeup look - Forest

    ·  Izzas sminkningar/Marykay
Hösten behöver ju inte alltid vara tråkig och grå utan det finns faktiskt väldigt mycket vackra färger ute när löven börjar falla ner ifrån träden och när man vaknar tidigt på morgonen och ser dessa små droppar som ligger över det gröna grästet. Det är vackert på något vis ändå även om jag föredrar varmare årstider. Så idag tänkte jag ge er en liten inspirerad look gjort på gröna färger bara för att jag hade lite mer tid en morgon och kände att jag ville göra något med färg och då fick det bli gröna nyanser för grönt är skönt visst?
 
 
 
 
 
åh, sista bilden ser jag så himla liten ut haha. Gulligt dock! Denna gång använde jag mig av min Morphe Palette och två olika gröna nyanser i den, sen på mitten av mitt ögonlock la jag till en väldigt ljus skimmrande blå färg, nästan lite gråaktig för att sen gå in i en typ av silvernyans lite ovanpå. Ni ser det inte så bra dock men blev väldigt nöjd över hur det gröna blev!
 
Jag gillar som sagt att mixtra med färger och kommer absolut prova någon annan typ av färgkombination snarast. Har till o med drömt om att göra en riktig smokey look med någon mörkblå skimmrig färg så vi får se vad man kan göra!
 
Puss
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR