Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Tumblr and autumn inspo - Clothes

    ·  Isabelle tipsar
Hej söndag! En fin solig söndag dessutom, ganska kallt dock! Som sagt, vi är i mitten av oktober och hösten har varit här nu i några veckor. Det blir bara kallare och kallare på morgonen och även mörkare och mörkare på kvällen!
 
Så idag ska vi tagga och peppa oss med hösten genom att prata lite kläder under hösten. Jag älskar som många andra att bära stickade tröjor under hösten. Den är varma och gärna ska dem vara lite större så att man kan dra ärmarna över händerna om det blir lite kallt, Dem ska vara i massa olika stickade mönster och även i olika färger! De färger jag gillar mest på stickade tröjor måste nog vara vita eller beiga, men även svarta och mörk vinröda! Jag skulle själv behöva införskaffa mig lite nya stickade tröjor då dem jag har i min garderob köpte jag nog för ett par år sen haha.
 
Har som vanligt valt ut lite bilder att dela med er så att ni också får en inspirationskick till att känna att hösten ändå är bra på sitt sätt. Och vad säger ordspråket nu igen... Det finns inget dåligt vänder, bara dåliga kläder haha..
 
Dessa bilder får mig verkligen på höstmys humör!
 
Nästa sak vi ska prata om är skor! Vad brukar ni bära för skor när det blir mörkare ute och kallare dessutom? Jag själv brukar alltid ha olika typer av stövlar/kängor. Jag brukar köpa mina på skopunkten eftersom det är relativt billigt och där får man även 3 st och betalar bara för två. jag har köpt så varje år och det har fungerat för mig. Det är även kul att kunna variera sig och inte bara ha ett par liksom. Visst de kanske inte håller mer än ett eller två år men det gör mig inget eftersom jag oftast bara betalar runt 700kr för alla tre paren. Dock har jag inte köpt några dessa år ännu så jag vet inte vad jag ska ha på fötterna nu när det blir kallare. jag använder ju mig av mina hunterstövlar iallafall som också är skitmysiga  på hösten men är rädd för att det kan bli för kallt..
 
 
(bilder lånade ifrån tumblr.com)
 
På benen vill jag gärna bära alla olika färger och typer av jeans eller kanske ett par strumpbyxor med långa knästrumpor till. Över min stickade tröja vill jag ha på mig någon skinnjacka och jag har en röd, en svart och en brun här hemma så att jag kan ha lite olika beroende på de andra kläderna jag har på mig. På huvudet när det blir kallt om öronen vill jag ha en lite större stickad mössa, den ska vara ganska enkel och inte en massa saker på en, helst enfärgad! Typ beige, svart ,vinröd eller vit. Beroende på! Och den ska matcha mina tummvantar.
 
Vad Är erat favorit plagg på hösten?



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR