Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

How I do my eyebrows - Recension Anastasia brow wiz

    ·  Isabelle tipsar, Izzas sminkningar/Marykay
Helluuu kära ni! Idag kommer ett inlägg jag velat skriva ett tag nu och nu har jag äntligen fixat till bilder och mitt eget tyckande om denna produkt. Vi pratar om Anastasia brow wiz ögonbrynspenna som jag fick hem för några veckor sen.
 
Jag är ju van att fylla i mina ögonbryn med en ögonskugga och en snedskuren liten pensel så när jag första gången skulle måla med en penna var det lite svårare måste jag erkänna men övning ger färdighet så nu har jag målat mina bryn några gånger med denna penna och provat lite olika tekniker och det blir bättre och bättre måste jag säga men som alla vet har man ju ibland en "bad eyebrow day" haha. Ibland lyckas man få till dem så jädra bra och ibland mindre bra!
 
jag tänkte först visa er produkterna jag använder till mina bryn.
 
 
Så först ut är då denna brow wiz penna som jag också i slutet av inlägget kommer recensera lite snabbt. Den har en penna på ena sidan och en liten borste på andra.
 
Den andra produkt jag använder på mina ögonbryn är en ögonskugga ifrån marykay och en snedskuren pensel som just nu kommer ifrån lindex. Det är inte den jag brukar använda men min andra har gått sönder från eco tools tror ja den hette. behöver köpa en nu hehe.
 
Och sist använder jag en ögonbrynsgél och denna kommer ifrån Loréal och är färgad dessutom.
 
Så som jag la upp dessa bilder är även den ordningen jag använder mig utav när jag målar mina bryn. Först pennan, sen ögonskuggan och sist bryngelén. Nu ska ni få se step by step hur jag gör mina ögonbryn också och jag arbetar just då med dessa produkter!
 
1. Såhär ser mina ögonbryn ut när jag inte har något på dem. Visst är dem sorgligt fula haha. Måste snarast färga dem igen!
2. Bilden under ser ni att jag fyllt i underdelen av ögonbrynet ända ut till kanten åt vänster för att man bättre ska kunna se vart dem börjar och slutar. Detta gjorde jag med brow wiz pennan.
3. Här ser ni att jag fyllt i överdelen av ögonbrynet. Det är som om jag gjort själva ramen för hur ögonbrynet ska se ut om ni förstår. Det är då lättare för mig att se en bättre bild på hur dem kommer bli senare.
4. Här nedanför ser ni att jag fyllt i ögonbrynen och det jag gör först är att börja göra små små sträck med brynpennan där det fattas färg. varför jag gör så är för att skapa små fejkhår eller hur man ska kalla det och när jag gjort det så går jag in med min andra produkt, nämligen min ögonskugga och den snedskurna penseln och fyller i. och här är det väldigt viktigt att du är lätt på handen och inte tar för mycket produkt på en gång utan jobbar lätt på handen.
5. När jag känner mig klar med att fylla i dem använder jag andra sidan av min brow wiz med den där borsten och borstar ut ögonbrynen så att dem inte ser så skarpka ut och jag försöker även få till så att dem inte ser så skarpa ut längst åt höger om ögonbrynet då man vill att det är lite utsuddat där. Det sista jag gör är sedan att ta min bryngelé och borstar de innersta stråna uppåt som ni ser på bilden nedan och sen försöker jag forma dem så gott det går så som jag målat.
 
Och såhär blev mitt resultat. jag är nöjd och som ni ser, dem är inte helt lika på båda sidorna me det är ju inte bryn vilket fall så det gör inget. Dem är inte tvillingar, bara syskon hihi.
 
Vad tycker jag om brow wiz?
 
Jag tycker att det är en väldigt bra brynprodukt men den ligger lite för högt i prisklass för min del egentligen då den kostar 235kr och det är väldigt mycket. Jag vet ju inte än hur lång tid den kommer att hålla men vad jag hört så är det inte så länge men det beror ju också på hur mycket jag använder den och hur ofta! Själva designen på pennan är snygg och jag har den i färgen dark brown. Jag gillar att det är en borste på andra sidan så att man kan borsta ut ögonbrynen när man använt pennan och det som också är bra är att man skruvar upp pennan så att man slipper vässa den.
 
Vilka borde köpa den?
 
Efter som den kostar en del och det är även lite svårt i början att få till ögonbrynen så tycker jag inte att nybörjare behöver köpa den. Det är isåfall mer personen som sminkar sig ofta och har gjort ett tag om man kan skriva så hehe. Men det är bara min åsikt. Alla kan ju absolut köpa den men är man nybörjare kanske man ska börja att använda en ögonskugga i sin färg till o börja med så att man får till tekniken först hur man vill forma sina ögonbryn.
 
Har ni provat den? Ni hittar den tillexempel på hemsidan Kicks.se där jag beställde min!



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR